[Byggtråd] Randonnecykel 2.0 (Klar)

Jeppe_E sa:
HåkanC sa:
Snygg!

Men skulle det inte bli ännu bättre med svarta alu-skärmar?
Typ

Men det kanske blir 2.1?

/Håkan

Ohh.. de var snygga :)

Får först gratulera till en stilig randocykel och sen tänkte jag passa på att sno tråden lite...
Går i köptankar gällande skärmar till min randospringare och väljer mellan just dessa svarta VO-skärmarna och Gilles Berthoudskärmar i rostfritt. Vad jag kan se så blir det ungefär samma pengar i slutändan, så frågan är aluminium eller rostfritt ur hållbarhets-, monterings- och "valfri annan" synpunkt?

PeRyDa sa:
Jeppe_E sa:
HåkanC sa:
Snygg!

Typ

Men det kanske blir 2.1?

/Håkan

Får först gratulera till en stilig randocykel och sen tänkte jag passa på att sno tråden lite...
Går i köptankar gällande skärmar till min randospringare och väljer mellan just dessa svarta VO-skärmarna och Gilles Berthoudskärmar i rostfritt. Vad jag kan se så blir det ungefär samma pengar i slutändan, så frågan är aluminium eller rostfritt ur hållbarhets-, monterings- och "valfri annan" synpunkt?

Jag kan inte svara på detta eftersom jag är lite obstinat mot rando-reglerna. Så aluminiumcykel med plastskärmar och dessutom 38mm bongoplasthjul :)

Jag skulle vilja säga att det beror på din cykel. Det var ju ett tag sedan vi sågs, men visst var din cykel svart (med gröna dekaler?) Då säger jag svarta skärmar :)

Jeppe_E sa:
PeRyDa sa:
Jeppe_E sa:
HåkanC sa:
Snygg!

Typ

Men det kanske blir 2.1?

/Håkan

Jag kan inte svara på detta eftersom jag är lite obstinat mot rando-reglerna. Så aluminiumcykel med plastskärmar och dessutom 38mm bongoplasthjul :)

Jag skulle vilja säga att det beror på din cykel. Det var ju ett tag sedan vi sågs, men visst var din cykel svart (med gröna dekaler?) Då säger jag svarta skärmar :)

Randoreglerna spelar mindre roll, snyggt och bra är det som gäller...
Det stämmer att det var svart/grön cykel på nattsvart men den har på något konstigt sätt blivit ersatt med N+1 och nu är det denna som gäller (bilden är från starten av sommarens något jobbiga 60-milare).

Bilagor

• IMG_0945.jpg
    IMG_0945.jpg
    308.8 KB · Besök: 45
Konkret sa:
Finns randoreglerna att läsa någonstans?
Ps
Min franska sträcker sig inte jättelångt.

Nej, det är väl mer stål/titan, navdynamo, läderväskor, Gilles Berthoud som är att betrakta som old-school-randonne ;)

Jag är ju en modern 45-åring som kör alu, batteripack, apidura och plaststänkisar från SKS :p

Tillbaka
Topp