[Byggtråd] Ritchey Swiss Cross.

Äntligen tillåter familjelivet mer cykling, väldigt uppskattat att få rulla på bygget som jag fortsatt är väldigt nöjd med.
Känner mig rätt bekväm med 35orna som sitter på men är nyfiken på att gå upp till 40 vilket är max för ramen.
Bytte ut det svarta headsetet mot ett lägre silvrigt från Ritchey.
IMG_9176.webp
Stör mig på att stammen är så matt i jämförelse med headsetet och spacern, annars blev det rätt fint.

Äntligen tillåter familjelivet mer cykling, väldigt uppskattat att få rulla på bygget som jag fortsatt är väldigt nöjd med.
Känner mig rätt bekväm med 35orna som sitter på men är nyfiken på att gå upp till 40 vilket är max för ramen.
Bytte ut det svarta headsetet mot ett lägre silvrigt från Ritchey.
Visa bilaga 765965
Stör mig på att stammen är så matt i jämförelse med headsetet och spacern, annars blev det rätt fint.

Tjena!

Bara att ta fram våtslippapper och polertrissa, nån timmes jobb så kommer du kunna spegla dig i den.

När jag plockade av Ultegra gruppen från ramen blev jag nyfiken hur det skulle se ut med campa komponenter. Rätt trevligt ändå! Kanske landar i någon sorts ”all-road” bygge.
IMG_9710.webp

Trots idéer kring hur cykeln ska se ut eller köras så finns inte riktigt motivationen att cykla längre. Får bli en paus och se vad som händer.

Fick hem lite nya grejer i veckan. Tänker testa två delat ett tag. Har även gått ner på ett tätare kassett.
IMG_9816.webp

IMG_9817.webp

Gillade inte riktigt Ritchey styret som satt på så jag bytte ut det mot ett xplr styre som jag vet fungerar bra för mig.
IMG_9760.webp

Hade varit 10/10 om styret var silvrigt men det får duga.

När jag plockade av Ultegra gruppen från ramen blev jag nyfiken hur det skulle se ut med campa komponenter. Rätt trevligt ändå! Kanske landar i någon sorts ”all-road” bygge.
Visa bilaga 785593
Trots idéer kring hur cykeln ska se ut eller köras så finns inte riktigt motivationen att cykla längre. Får bli en paus och se vad som händer.
Sådärja, kan du hålla Shimano utanför detta så är det ju enbart positivt.

Tjena!

Tog en bild, men min är ju lite missvisande eftersom jag kör på gamla DA reglage med "klädhängardragning"
Aha, ja det jag tycker ser "fel" ut med dragningen till höger som det påstås är den korrekta. Det är att det blir sådan snäv bör på kabeln när den kommer från höger. Skulle funka bra på brittisk setup dock där bromsreglagen ofta är tvärtom mot hur det "ska" vara eller vad man i Sverige är van vid.

Aha, ja det jag tycker ser "fel" ut med dragningen till höger som det påstås är den korrekta. Det är att det blir sådan snäv bör på kabeln när den kommer från höger. Skulle funka bra på brittisk setup dock där bromsreglagen ofta är tvärtom mot hur det "ska" vara eller vad man i Sverige är van vid.
IMG_9903.webp

Om det hjälper så får du en kass bild på hur jag drog mina.

Tillbaka
Topp