bergwerk80
Aktiv medlem
[Byggtråd] Solid Strike - Nedförsraket
Först och främst, hej alla glada! :) Är ganska nyreggad här även om jag lurkat i ett par år. Tänkte att jag kunde dela med mig av mitt DH-projekt som jag började på i november... 2016, haha :D Går långsamt att samla på sig delarna man vill ha men nu är det väldigt nära och byggandet har börjat.
Ramen är en Solid Strike i Loose Riders kulör. Det och så en coildämpare bak var vad jag ville ha från början. Ramen kunde skickas med ett par olika alternativ så valde en Fox DHX2. Resten hade jag inte klurat ut vid den tidpunkten. Tanken var att köpa allt nytt, bra grejer men till ok pris. Det har väl gått sisådär och kanske därför det tagit längre än först tänkt. Kom dock över hjulen lätt begagnade till bra pris, hade annars blivit nåt annat :)
Lite delar:
Ram: Solid Strike
Gaffel: Marzocchi 380 c2r2 Titanium
Bakdämp: Fox DHX2
Cockpit: Chromag
Bromsar: Shimano Zee
Drivlina: Shimano Zee
Hjul: Mavic Deemax Ultimate
Däck: Maxxis DHF Skinwall
DMR, Blackspire, Reverse på övriga ställen.
Har byggt lite så fler bilder kommer men bjuder på denna så länge.
Ramen är en Solid Strike i Loose Riders kulör. Det och så en coildämpare bak var vad jag ville ha från början. Ramen kunde skickas med ett par olika alternativ så valde en Fox DHX2. Resten hade jag inte klurat ut vid den tidpunkten. Tanken var att köpa allt nytt, bra grejer men till ok pris. Det har väl gått sisådär och kanske därför det tagit längre än först tänkt. Kom dock över hjulen lätt begagnade till bra pris, hade annars blivit nåt annat :)
Lite delar:
Ram: Solid Strike
Gaffel: Marzocchi 380 c2r2 Titanium
Bakdämp: Fox DHX2
Cockpit: Chromag
Bromsar: Shimano Zee
Drivlina: Shimano Zee
Hjul: Mavic Deemax Ultimate
Däck: Maxxis DHF Skinwall
DMR, Blackspire, Reverse på övriga ställen.
Har byggt lite så fler bilder kommer men bjuder på denna så länge.
Senast ändrad: