[Byggtråd] Solskenspendlare

Örjan Lax

Aktiv medlem
@Bengt-re: Tänk sen när dom lila lupinerna blommar framåt juni och du kommer farande på den lila skönheten sugandes på en violpastill i munnen, epic moment! :-)

us930

Aktiv medlem
Den där blev ju riktigt fin, och snabbt gick det också! Den påminner mig om när jag besökte en liten cykelbutik i Milano för ett par år sedan där de hade ett antal Cinelliramar att klämma på. Ganska saftigt pris men underbar finish på dessa! Jag spenderade nog en timme där inne innan frun drog ut mig på stan för att shoppa ännu dyrare modekläder.....

Mvh Ulf S.

Bengt-re

Aktiv medlem
Upptäckte idag att 105 reglagen har reachskruv! Vad härligt att nå bromsarna med sina små händer även nere i bocken utan ansträngning! Höjde sadeln 8 mm och sänkte styret 10mm också. Betydde såga kolfiberstyrör igen.... Nu börjar den bli som jag vill. Tyvärr vill jag ha +20 mm på styrstammen och flytta fram sadel 15 mm. Så får väl bli att beställa ny stam då.... aldrig blir man heeeeelt klar.

Men i övrigt:

Cykel fungerar precis som jag ville och hade tänkt mig. Projektet som helhet är lyckat. Men jag behöver en ny styrstam...

Bilagor

Peth

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Upptäckte idag att 105 reglagen har reachskruv! Vad härligt att nå bromsarna med sina små händer även nere i bocken utan ansträngning! Höjde sadeln 8 mm och sänkte styret 10mm också. Betydde såga kolfiberstyrör igen.... Nu börjar den bli som jag vill. Tyvärr vill jag ha +20 mm på styrstammen och flytta fram sadel 15 mm. Så får väl bli att beställa ny stam då.... aldrig blir man heeeeelt klar.

Men i övrigt:

Cykel fungerar precis som jag ville och hade tänkt mig. Projektet som helhet är lyckat. Men jag behöver en ny styrstam...
Den där blir ju perfekt till att köra en 30-milare i Bollnäs på!

ekenlowZ

Ny medlem
Snyggt! det ända jag skulle ha ändrat är bromsvajern till frambromsen , hade velat att den skulle gått ut i samma vinkel som vajrarna till det det bakre partiet, så den hade hamnat under garmin fästet :)

Murdock

Aktiv medlem

Bengt-re

Aktiv medlem
Håller med. Det är att man blir sugen, men stacken ser ruskigt låg ut när man tittar på geotabellen:

Ja den är rätt låg, men som stel gubbe har jag lagt några spacers där. Iofs stammen åt rätt håll, men lite spacers behövde jag - eller behöver och behöver - jag vill sitta så att min kropp orkar använda bocken förhållandevis mycket. Att dumpa spacers och bara cykla på hoodsen tycker jag känns tråkigt så har hellre styret lite skämmigt högt.

Hasse#7

Aktiv medlem
Ja den är rätt låg, men som stel gubbe har jag lagt några spacers där. Iofs stammen åt rätt håll, men lite spacers behövde jag - eller behöver och behöver - jag vill sitta så att min kropp orkar använda bocken förhållandevis mycket. Att dumpa spacers och bara cykla på hoodsen tycker jag känns tråkigt så har hellre styret lite skämmigt högt.
Jag såg en Cronos eller vad de heter. Det är ruskig geometri. Supertramp-Bianchi.

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag såg en Cronos eller vad de heter. Det är ruskig geometri. Supertramp-Bianchi.
Det finns coola cyklar. Tyvärr saknar jag kropp och ekonomi för att utnyttja dem fullt ut. Cinelli har några riktigt fräcka ramar också, men ähhh... för fet, stel och fattig för dem. Kul att se på ändå dock!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer