[Byggtråd] Världens lätt... snyggaste* Scott Genius

Nu tycker jag happy har rätt att bli lite besviken. Denna cykel är alltså FÄRDIG enligt en post på INSTAGRAM, och här har vi inte hört NÅGONTING på typ tre veckor!!! Vi som trodde vi hade lite förtur, om än bara en minut, på värdens mest hypade cykelbyggen.

Doominator1 sa:
Nu tycker jag happy har rätt att bli lite besviken. Denna cykel är alltså FÄRDIG enligt en post på INSTAGRAM, och här har vi inte hört NÅGONTING på typ tre veckor!!! Vi som trodde vi hade lite förtur, om än bara en minut, på värdens mest hypade cykelbyggen.
+1 Ska man behöva skaffa Instagram för att hänga med i ALLT som händer i världen? Va?

Ber om ursäkt! Klart som fan ni ska ha Instagram för att följa MIG om inte annat, säger jag i sann Kanye West-anda! Rekommenderar även kontot prissy_pig med små minigrisar, fan min svaghet i livet näst efter bra riff, ful whiskey, nära-döden-moments-på-cykel och midnattssol. Så får ni upp massa sånt i flödet efter att ha börjat följa mig så är det 100% på grund av mig. NO SHAME. You're welcome. Friends not food osv.

Jag hoppas ni förlåter mig med denna de luxe-exklusiva sneak peek på Årets Cockpit 2019.

p5pb17933579.jpg

web22.jpg

Edit: Ja jag menade ful whiskey och inte fulwhiskey.

Senast ändrad:
Kul å se bilden på råämnet (genius tuned) som ijentlijen är en fin cykel men den här är allra minst en miljard gånger snyggare.
Så jäkla bra!

/T

Oklart, sjukt obekväma var dem iaf!

*går bekvämt ner i spagat i mina vanliga stretchiga leopardtights*

så länge det är långbyxor är jag nöjd iaf:)

på detta härliga bygge, om man ändå törs föreslå en tweak; går det inte att hitta en mer estetisk lösning för fjädring/sadelstolpehandtaget? det ser lite spretigt ut nu mitt i allt det perfekta.

Den är så himla snygg!

Önskar att man kunde ha matchande innerben dock! Typ (varning dålig photoshop):

dangerholm_ps.png

kais01 sa:

på detta härliga bygge, om man ändå törs föreslå en tweak; går det inte att hitta en mer estetisk lösning för fjädring/sadelstolpehandtaget? det ser lite spretigt ut nu mitt i allt det perfekta.
Svårt att lösa utan att ge upp justeringen av bakdämparen. Men hade man gjort det samt kört en Reverb AXS med någon variant av halvt gömd Blip-knapp för den, så hade styret varit helt "rent".

Jonrun sa:
Löjligt snygg ??? Byggkostnad exkl. cykel skulle vara kul att höra :)
Tack! Har faktiskt inte räknat, vet inte om man borde eller om man gör bäst i att låta bli haha. Men det är ju onekligen några inte helt budget komponenter som bromsarna för €950, skivor €200, gaffel €1800 och så vidare.

aribr sa:
Den är så himla snygg!

Önskar att man kunde ha matchande innerben dock! Typ (varning dålig photoshop):
Så mycket JA! Alltså du anar inte vad det retat mig över åren med till exempel hur bakdämpare med Kashima är mycket mörkare än gafflarna till exempel. Så med det i bakhuvudet kände jag lite skitsamma när det blev en gaffel i ännu en finish. Svart eller bara skippa färg helt hade självklart varit väldigt stilrent det med, men går i lite såna tankar för framtida dh-bygge så ville spara lite på den!

[/quote]
Svart eller bara skippa färg helt hade självklart varit väldigt stilrent det med, men går i lite såna tankar för framtida dh-bygge så ville spara lite på den![/quote]

Nu väntar hela Happyride på tråden ”Världens lätt... RÅASTE Scott Gambler” Jag säger det här först. En cykel med enda svarta detaljerna som handtag, sadel och däck i ”gummi”. I övrigt blir VARENDA DEL på hela cykeln polerad metall.

You’re welcome.

Doominator1 sa:
Nu väntar hela Happyride på tråden ”Världens lätt... RÅASTE Scott Gambler” Jag säger det här först. En cykel med enda svarta detaljerna som handtag, sadel och däck i ”gummi”. I övrigt blir VARENDA DEL på hela cykeln polerad metall.

You’re welcome.
Planen är faktiskt just ett världens lättaste-projekt... ;) Men oklart om det är något jag kan göra denna vinter eller om det får vänta till nästa.

Visst samma färg på innerbenen på gaffeln som på dämparen. Men samtidigt, matchar det inte hundra är det bättre att de är helt olika. Det jag saknar, ingen genomgång av hjulen :-) eller är jag blind

Var är gilla knappen? Vilket bygge, grymt imponerad. multifunktion för reglagen borde ju vara en affärsidé...

Cyklist sa:
kais01 sa:

Svårt att lösa utan att ge upp justeringen av bakdämparen. Men hade man gjort det samt kört en Reverb AXS med någon variant av halvt gömd Blip-knapp för den, så hade styret varit helt "rent".

har man trampeffektivt kan man förstås skippa bakdämparlåsningen. har det så på en xc cube och saknar det föga. eller snarare inte alls. mina andra två mtb har funktionen.

sadelstolpe finns ju trådlös magura wyron. funkar riktigt bra tycker jag fast funktionen med automatisk öppning och stängningssekvens strax efter kort tryck på knappen kräver annorlunda mindset. dock inte direkt i kontrast till hur man handhar vilket växelreglage som helst.

Tillbaka
Topp