[Byggtråd] Veloheld ICONX

Gurra G

Medlem
Ja då var det paketöppning. ?

Veloheld ICONX i färgen matt vinröd eller för de sanna färgsniffarna RAL 3007 Black Red.

Samlat på mig lite saker och nu är det dags att bygga ihop den nya cykeln som jag ska pendla med.
DSC_0851.JPG

Less is more så vi börjar försiktigt och ser var det slutar.
DSC_0852.JPG

Redigerade bort OT. ?

Senast ändrad:

Gurra G

Medlem
Det ska vara en njutning att bygga så vi drar ut på det under semestern. Idag monterades framgaffel och frambroms. ?
DSC_0857.JPG

Dagens fulmek blev hållaren till framgaffel.
DSC_0855.JPG

iMats

Aktiv medlem
Så det blev en Veloheld! Grattis! Valde samma färg som jag dessutom... :-) Är supernöjd med min, speciellt efter byte av styre till Venturemax. Ser ut som du valt det också.

Gurra G

Medlem
Ja men då så!
Bygget går vidare men ganska långsamt. Vid monteringen av bakväxeln sket det sig präktigt. Hålet i växelörat var ovalt, 9 millimeter brett och 11 mm högt. Suck doch skickar Veloheld nytt omgående utan att protestera. ?

DSC_0892.JPG

Monterade vevlager och vevaxel. Enda avsteget från Ultegra då det istället blev en vev från 105 serien.

DSC_0909.JPG

DSC_0910.JPG

Styre och styrstam monterat och lika så ringklocka men fick lacka om hållaren till klockan då den var i ren aluminium. Passade inte riktigt när allt annat är svart.

DSC_0911.JPG

Styre och styrstam från Rose men det är ju en pendelcykel så lite budget måste vi ha. ?

weldion

Aktiv medlem
Jaha, det är inte bara framdreven som skall vara ovala. Det senaste är ovala hål till bakväxeln. Har du testat om det är någon skillnad?

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer