[Bygtråd] On one Titus

kimkimano

Medlem
[Bygtråd] On one Titus
Här kommer en liten byggraport snarare än byggtråd.

Fick tag på en Titus ram och kände att det var läge att upgradera lite och byta ut ramen.
001.jpg

Ramen kom och vart riktigt fin!
002.jpg

En Pike DPA 130 & 160mm blir klockrent kände jag
003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

Börjar ta sig.
007.jpg

Och Slut resultatet, en hoj som vart väldigt rolig :D
008.jpg

[Bygtråd] On one Titus
Snyggt! Parkwooden verkar rolig men det går inte att komma ifrån att den är rätt ful, det där var definitivt en uppgradering. Jag blir sugen på en tramsig HT.

[Bygtråd] On one Titus
Parkwooden är en väldigt trevlig hoj, men inte så snygg som du säger. Men den presterar riktigt bra

Orwar sa:
Snyggt! Parkwooden verkar rolig men det går inte att komma ifrån att den är rätt ful, det där var definitivt en uppgradering. Jag blir sugen på en tramsig HT.

[Bygtråd] On one Titus
Om vi bortser från det uppenbara att denna är behaglig att titta på och Parkwood framkallar kräkreflexer pga. sin hemska lackering, hur skiljer sig hojarna?

[Bygtråd] On one Titus
Denna är något slackare i sin head angle. Sabilare nedför minst lika bra uppför.
Känns som en modernisering av parkwooden, styvare med X12 axel, större headset. Den är designat med en 130 gaffel i åtanke och de skiver att den passar för plus minus lite.

Det är ingen tvekan om att man blir nöjd med vilken man än bygger. Min parkwood hade en 140 gaffel.
Från början byggde jag den mest för kul, hade en del saker hemma och ramen kostade mig nästan inget allas på deras black fryday. När jag väl testade denna hoj överträffade den alla mina förväntningar sjukt mycket och när jag fick möjligheten att köpa titus ramen för 1500:- så var det ingen tvekan om saken.

Körde titusen mest i 160mm läget. När jag skiftade om till 130 kändes det nästan som en xc hoj.

Plockar med denna till Thailand där jag ska köra lite allt möjligt, från XC till lättare Enduro, övertygad om att den kommer att göra sitt jobb väldigt bra!

glitch sa:
Om vi bortser från det uppenbara att denna är behaglig att titta på och Parkwood framkallar kräkreflexer pga. sin hemska lackering, hur skiljer sig hojarna?

[Bygtråd] On one Titus
Hur upplevde du gaffelvinkeln på Parkwooden med 140mm den är designad för 120mm har en sådan ram jag skall plocka lite gamla saker som jag har uppdaterat och har liggandes:-)

[Bygtråd] On one Titus
Det funkade riktigt bra! Parkwooden var en väldigt trevlig hoj med de förutsättningarna

Mattstar sa:
Hur upplevde du gaffelvinkeln på Parkwooden med 140mm den är designad för 120mm har en sådan ram jag skall plocka lite gamla saker som jag har uppdaterat och har liggandes:-)

[Bygtråd] On one Titus
Skilnaden är främst att Titusen är styvare och stabilare nedför. Båda framkalla samma råa känsla.
65,5 grades gaffelvinkel har tutusen medan parkwooden har 67 något med gafflen jag hade.

Båda är väldigt roliga att köra på men Titusen är lite roligare och ger en mer high end känsla.
Blockade med mig Titusen till thailand och körde mycket enduro där. Den gjorde ett riktigt bra jobb och jag hände med heldämpade hojar utan problem.

glitch sa:

Tillbaka
Topp