Byta drev - fråga

Pluttenxd

Medlem
Byta drev - fråga
Har en landsvägscykel som är 3 växlad där fram varpå jag vill byta de två yttersta. Ytterst är 50t och mellersta 39t. 130mm har jag fått det till.

Funkar dessa två eller något annat jag ska kolla på? Lägger in en bild hur det ser ut kdag

50t https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/stronglight-shimano-adaptable-130-bcd-chainring/137172532/p

39t

Bilagor

• IMG_0835.webp
    IMG_0835.webp
    289.6 KB · Besök: 47
Byta drev - fråga
Det skall fungera, kolla bara med Stronglights hemsida att 39t-klingan är för 2:a position eftersom Bikeinn inte anger något.
Jag kör med Stronglight eller TA på flera cyklar för att de har klingor i storlekar som passar mig. De fungerar precis lika bra som OEM

Byta drev - fråga
Det skall fungera, kolla bara med Stronglights hemsida att 39t-klingan är för 2:a position eftersom Bikeinn inte anger något.
Jag kör med Stronglight eller TA på flera cyklar för att de har klingor i storlekar som passar mig. De fungerar precis lika bra som OEM
Tack för svar! Lite novis på detta, hur vet jag att ett drev är anpassat för 2:a position?

Byta drev - fråga
Ytterklingan borde vara samma som för tvådelat. Mittenklingan kan skilja, beroende på om den är för inner (tvådelat) eller mitten (tredelat). En för innerposition behöver inga lyftramper. 39-klinga för mittenposition är inte lika vanligt som för innerposition.

Byta drev - fråga
Gjorde misstaget att köpa en billig Stronglight ytterklinga som visade sig sakna växlingsramper. Ser ut att vara exakt den som du länkar till.

Tillbaka
Topp