Byta framväxel

Magenus

Medlem
Byta framväxel
Igår pajade jag kedjeföraren fram när en pinne modell större kom på oväntat besök och knäckte godset på två ställen. Satte mig genast ner och försökte hitta en ersättare. Något som inte visade sig vara så lätt som jag trodde.

Jag kör Canyon AL 29 7.9 och det sitter en SRAM X7 2x10 där idag. Om jag har förstått det rätt så har jag en direktmonterad växel som drar neråt. Sen blir det besvärligare för mig.
Var inne på bike discount och Evalds och kollade efter en ersättare. X7 verkar inte vara så lätt att få tag på. Funkar X9 lika bra? Ska det vara High eller Low Clamp? Är det något mer jag bör tänka på?

Byta framväxel
Varför inte Shimano? Kör själv med Sram x0 bakvxl, Sram gripshift reglage och xt framvxl o de fungerar toppen. De nya xt är ju till o med gjorda för 2 delat fram plus kan dra både uppifrån o nedifrån, dualpull alltså. Sen vet jag ju inte hur de ser ut med ramen på din cykel om du skall köra med lowclamp eller high, de är avgörande vad som får plats.

Byta framväxel
Byta framväxel
skicka pm med adressuppgifter så kan jag skicka den idag.
Vet inte vad jag vill ha, du får mitt kontonr så kan du få sätta in valfri summa.

Byta framväxel
Vilken service... Sablans tur man kan ha på happymtb.. Happymtb är nog en sida jag inte hade kunnat klara mig utan. Här kan jag fortfarande känna mig normal även om jag ses som cykelnörd bland mina kamrater. Meeen de är ju min livstil.

Tillbaka
Topp