byta pivotbolt på sram code rsc

Öjvind

Medlem
byta pivotbolt på sram code rsc
Hej

jag tror att min pivot bolt, alltså en av de två skruvar som fäster bromshandtaget i resten av reglaget har gått av och trillat bort. När jag säger bromshandtag menar jag alltså inte hela grejen som sitter fast på styret utan bara den delen som man lägger fingret/fingrarna på för att bromsa.

Så den nedre delen av skruven sitter fortfarande kvar ingängad i själva bromshandtaget, förmodligen med lite loctite. På den ena bilden sitter som ni ser skruven kvar och på den andra som saken gäller har den trillat bort. Tyvärr är det inte bara skallen som gått av utan hela den delen som går igenom det lilla kullagret eller vad det är.

Bromshandtaget sitter ju fortfarande kvar och fungerar att bromsa med eftersom det finns en likadan skruv som går in underifrån.

Det finns ju många trådar om hur man får loss avbrutna skruvar som fastnat så det är ju inte det jag primärt undrar. Utan mer om en kan skruva loss hela bromshandtaget utan att det börjar spruta ut dot-olja. Så det blir lättare att få loss skruven.

Men om någon har en idé om hur en kan få ut skruven medan bromshandtaget sitter i är det ju också välkommet.

Skruven ska vara en M3x10mm, så det är ju en ganska liten rackare.

Bilagor

• 14058.webp
    14058.webp
    217.2 KB · Besök: 10
  • 14057.webp
    14057.webp
    185.7 KB · Besök: 8
Tillbaka
Topp