Byta shimanobody
Hej!
Sökt igenom forumet och hittade en fiffig guide för att serva shimanobody.
Mycket bra guide men inget för mig i dagsläget.
Köpte mig en scott scale 70 som jag haft otroligt mycket strul med. Detta är kul då jag lärt mig otroligt mycket av det :).
Min body börjar säcka ihop totalt. den kastar fram kjedjan vid frihjulning vilket leder till problem i spåren.
Nu till mitt problem.
Följande baknav har jag.
http://techdocs.shimano.com/media/t.../FH/EV-FH-RM35-3250_v1_m56577569830753753.pdf
Där kan jag läsa ut att det är antingen artikel:
Y3TE98040 (Complete Freewheel Body) eller,
Y3TE98050 (Freewheel Body Unit)
som jag behöver.
Dessa är tydligen discountinued och går inte att få tag på.
Frågan är då vad för shimanobody kan jag köpa som kommer att passa?
Har ingen erfarenhet av detta sen tidigare så ställer frågan till någon som mer koll.
Finns ju en drös olika bodys att köpa, kanske är det någon standard så man kan välja och vraka i prisklasserna, gör ju inget om det är lite mer tåligt än förra som säcka ihop efter ett år.
Ber ödmjukt om hjälp att hitta en Shimanobody / eller komplett nav (som är billigare ibland) som passar min hoj.
Vänliga Hälsningar
Joel Andersson
Sökt igenom forumet och hittade en fiffig guide för att serva shimanobody.
Mycket bra guide men inget för mig i dagsläget.
Köpte mig en scott scale 70 som jag haft otroligt mycket strul med. Detta är kul då jag lärt mig otroligt mycket av det :).
Min body börjar säcka ihop totalt. den kastar fram kjedjan vid frihjulning vilket leder till problem i spåren.
Nu till mitt problem.
Följande baknav har jag.
http://techdocs.shimano.com/media/t.../FH/EV-FH-RM35-3250_v1_m56577569830753753.pdf
Där kan jag läsa ut att det är antingen artikel:
Y3TE98040 (Complete Freewheel Body) eller,
Y3TE98050 (Freewheel Body Unit)
som jag behöver.
Dessa är tydligen discountinued och går inte att få tag på.
Frågan är då vad för shimanobody kan jag köpa som kommer att passa?
Har ingen erfarenhet av detta sen tidigare så ställer frågan till någon som mer koll.
Finns ju en drös olika bodys att köpa, kanske är det någon standard så man kan välja och vraka i prisklasserna, gör ju inget om det är lite mer tåligt än förra som säcka ihop efter ett år.
Ber ödmjukt om hjälp att hitta en Shimanobody / eller komplett nav (som är billigare ibland) som passar min hoj.
Vänliga Hälsningar
Joel Andersson