Pontuspontuspontus
Aktiv medlem
Byta vevparti, hjälp!!
Hej, gängningen är paj i min högra vev så pass att pedalen ramlar ur och enl min lbs behöver vevpartiet bytas, men han kunde inte få fram delar.
Tänkte försöka hitta ett passande vevparti men detta verkar vara en djungel. Hur vet jag vad jag ska köpa?
Cykeln är årsmodell -09 el -10 med shimano 3x9. Det enda som liknar modellbeteckningar kring vevparti/vevlager är ”FireX” ”GXP” ”Truvativ” ”BSA” och ”43-09” respektive ”44-09”
Bifogar lite bilder (ja cykeln är lite skitig, rostig osv men detta är min åretruntpendlare, dessutom med undersidan blottad)
Om någon sitter på ett passande vevparti och vill sälja så är jag intresserad.
Jag kan gott tänka mig att konvertera till singelklinga fram om det underlättar sökandet.
Söker efter enkla/billiga delar hellre än top performance.
Tack på förhand
Tänkte försöka hitta ett passande vevparti men detta verkar vara en djungel. Hur vet jag vad jag ska köpa?
Cykeln är årsmodell -09 el -10 med shimano 3x9. Det enda som liknar modellbeteckningar kring vevparti/vevlager är ”FireX” ”GXP” ”Truvativ” ”BSA” och ”43-09” respektive ”44-09”
Bifogar lite bilder (ja cykeln är lite skitig, rostig osv men detta är min åretruntpendlare, dessutom med undersidan blottad)
Om någon sitter på ett passande vevparti och vill sälja så är jag intresserad.
Jag kan gott tänka mig att konvertera till singelklinga fram om det underlättar sökandet.
Söker efter enkla/billiga delar hellre än top performance.
Tack på förhand
Bilagor
Senast ändrad: