byte dämpare 190 mm

Mathias mtb

Medlem
byte dämpare 190 mm
Har en specialized stumpjumper alloy 2021 och vill byta bakdämparn (x-fusion) då jag inte är så nöjd med den. 190 mm
Vilken skulle ni tipsa om och ska man köra coil eller luft?
Mathias

byte dämpare 190 mm
Ta en RS/Fox efter budget. Du lär få leta lite. Glöm inte hårdvaran för montering. Bestäm dig om du måste ha en remote eller inte.

byte dämpare 190 mm
Vet inte riktigt vad du är missnöjd med. Men här har du en bra dämpare som finns i din storlek:

Annars är alltid RS prisvärda och gör jobbet bra:

byte dämpare 190 mm
Hej
Jag ska byta dämpare på min specialized stumpjumper alloy och det blir antingen en Rockshox super deluxe ultimate 190x45 eller Cane Creek double barrel air IL shock 190x51.
Kör mycket bikepark t.ex. vallåsen och kör enduro. Priset på båda är ungefär samma så undrar om ni har någon erfarenhet av någon av dem och kan tipsa om vilken jag ska välj.(y)(y)
Mathias

byte dämpare 190 mm
Hej
Jag ska byta dämpare på min specialized stumpjumper alloy och det blir antingen en Rockshox super deluxe ultimate 190x45 eller Cane Creek double barrel air IL shock 190x51.
Kör mycket bikepark t.ex. vallåsen och kör enduro. Priset på båda är ungefär samma så undrar om ni har någon erfarenhet av någon av dem och kan tipsa om vilken jag ska välj.(y)(y)
Mathias
Gillar du att finjustera på dämparen och testa dig fram en massa så kör CC. Vill du ha mindre justeringmöjligheter så kör du Rockshox.

Edit: Noterade de olika slaglängserna nu. Är du säker på att din ram klarar längre slaglängd?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp