Byte gaffel Spark RC

Ubbe73

Aktiv medlem
Byte gaffel Spark RC
Har en Scott RC Team med en Fox 32 SC Performance. Funderar på ny gaffel både 120mm och ”bättre” 100mm. Kör mestadels stig med en hel del höjdmeter. Vad vinner jag på att ex köpa en 32 Factory?
Vikt vet jag skiljer, men någon som kan beskriva Factorys dämparens fördelar? Märker man som amatör något??

glitch

Aktiv medlem
Byte gaffel Spark RC
Det korta svaret, vill du ha en märkbar förändring köper du en Fox 34 på 120 mm eller en ny SID på 120mm med 35 mm gaffelben dvs. en 2021 gaffel.
Att byta till en 32a factory kommer inget någonting nämnvärt.

Byte gaffel Spark RC
Du kanske kan få en annan färg.
Visst vill man tro att man känner skillnad på ytbeläggningen på dessa två gafflar.
Byt säger jag men kan absolut vara nått att dra på en Fox 34:a factory sc 120mm och en dropper om du inte har på det.

Ubbe73

Aktiv medlem
Byte gaffel Spark RC
Du kanske kan få en annan färg.
Visst vill man tro att man känner skillnad på ytbeläggningen på dessa två gafflar.
Byt säger jag men kan absolut vara nått att dra på en Fox 34:a factory sc 120mm och en dropper om du inte har på det.
Dropper har jag och ”måste inte” byta gaffel. Funderar dock på om det kan vara värt att göra något ytterligare på cykeln med gaffeln. 120mm är så jäkla dyra om man ska ha en ny. Får fortsätta att scanna begagnatmarknaden....

glitch

Aktiv medlem
Byte gaffel Spark RC
Finns en performance elite på köp o sälj, bara byta air shaft på. Dock inte step cast så det väger ju några gram till.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer