Byte till horisontella dropuots

kenta

Medlem
Hej alla SS-freaks !

Köpte två stycken färdiga dropouts av märket Surly för 200 kr paret samt tillhörande Tugnut till drivsidan för 240 kr styck. Skickade efter från Components, se hemsidan.

Lämnade sedan önskemål och delar tillsammans med min stålram Merida Dakar 780 till en svetskunnig " farbror " som med sin Argonsvets fixade till jobbet på ett par dagar. Hela kalaset gick på 740 kr + lite silverfärgad Hammarlack från Biltema.

Har testat med bakhjulet som sitter spikrakt samt att min V-broms funkar i dropoutsens fulla längd.

En av många singlespeeddårar i Linköping !

Lite suddigt foto från Kentha som han stolt mailade över.
Ser bra ut, jag ska skicka in min Mono på samma operation.

/PÄLLÄ.S

Bilagor

• IMAG0001.JPG
    IMAG0001.JPG
    10.9 KB · Besök: 23
Jag är lite sugen på att sätta på dylika på min växlade Inbred.

Fast jag vill ha lite längre dropouts för att kunna köra den som 29er när andan faller på. Eller så köper jag helt enkelt en Redline Monocog 29er..

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
Eller så köper jag helt enkelt en Redline Monocog 29er..

Det där förstod jag, meningen innan kändes lite mer otydlig ;o)

Det är lite på håret att kunna köra en vanlig Inbred som 29er. Med lite längre hjulbas funkar det och det kan man ju uppnå genom att sätta på ganska långa horisontella dropouts..

Länk till tråd om 1x1 som 29er:

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=158037

Han kör med Panaracer Firecross-däck, 45mm, men det ser ut att finnas plats för vanliga 2.1:or. Dessutom blev han förvånad över hur bra det funkade med så smala däck, van vid att köra 2.5:or/26" i samma ram..

1x1x29fullsideMedium.jpg

Grymt snyggt! Kanske är en sån man ska ha.. :)

1x1x29seatclearanceMedium.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp