Bytte bromsar - gick åt h-vete..

Lestr

Aktiv medlem
Installerade XT, det gick väl ok ett tag.. tvingades ”bleed” av bromsarna, funkade men kolvarna stannar inte i oken.. de kryper ut igen och sannolikheten att en bromsskiva får plats är obefintlig. Har provat det mesta nätet erbjuder.. kolvarna kryper liksom tillbaka även om jag kan trycka in dem till en början, vad jag än testar. Lämna in hojen antar jag?

IMG_5116.webp

Bilagor

• IMG_5115.webp
    IMG_5115.webp
    118 KB · Besök: 444
Precis som ovan säger, på med koppen så att du kan trycka ut dem, annars kommer de komma tillbaka ut. Se till att du har ngn spacer som är lagom stor i oken när du trycker igenom olja nästa gång också om så ej var fallet nu.

Risken du tar om du pressar isär utan tratt är också att det säger ”plopp” och så har du sprängt membranet i handtagen. Som en extra morot till nästa gång 😉

Installerade XT, det gick väl ok ett tag.. tvingades ”bleed” av bromsarna, funkade men kolvarna stannar inte i oken.. de kryper ut igen och sannolikheten att en bromsskiva får plats är obefintlig. Har provat det mesta nätet erbjuder.. kolvarna kryper liksom tillbaka även om jag kan trycka in dem till en början, vad jag än testar. Lämna in hojen antar jag?

Visa bilaga 777559
Ja om man inte får in en bromskiva så brukar det bara vara att växla mellan att trycka in kolvarna samtidigt att inte låta dom åka ut igen bara stoppa in en kil tex något i plast skadar inte varken bellägg ok eller lack får du bromsskivan att komma imellan bromsbeläggen så brukar det gå bra om inte systemet blivit överfyllt med olja så prova även att öppna luftnippeln så ska det gå till 100% o sen lufta systemet när att kommit på rätt plats bor du i närheten av Örebro så kan jag hjälpa dej om du vill! Verktyget jag skickade bild på brukar fungera kanon till broms jobb osv köpte på temu 39kr för 4 st brytgärn i plast

Bilagor

• 1751655827601153312180903259763.webp
    1751655827601153312180903259763.webp
    172.2 KB · Besök: 57
Tillbaka
Topp