CaadX med elektroniska växlar?

Mikte

Ny medlem
Jag är grymt sugen på en Cannondale CaadX Ultegra.

Jag har kollat o testat, men undrar hur man kan byta den befintliga mekaniska Ultegra gruppen så att man får Ultegras elektroniska växelgrupp.

Om man köper cykeln, vilka nya komponenter behövs för att göra bytet. Måste hela gruppen bytas ut, eller räcker det med enstaka komponenter?

Fast om man ska ha elektriska växlar, vill man inte ha en ram som är avsedd för det då ? T.ex. med batterifäste, avsaknad av vajerstopp har & där m.m. ?

Okidoki.. Bara att lägga ner då ?

Hade en förhoppning att det skulle vara rel. "billigt", men det var det ju inte ?

/Tack för svaren!

Mikte skrev:
-------------------------------------------------------
> Okidoki.. Bara att lägga ner då ?
>
> Hade en förhoppning att det skulle vara rel.
> "billigt", men det var det ju inte ?
>
>
> /Tack för svaren!

Lägga ner? Varför det? Funkar på den ramen också. Ok kanske inte lika snyggt som på en med integrerad dragning. Men det funkar. Klart som FN att du kan bygga den. Du kör bara med ett
Shimano, batterifäste Di2 för extern vajerdragning.

http://www.cyclecomponents.com/cgi-...f=&artgrp=16871&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

Senast ändrad:
Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Det går att borra hål i ramen för kablarna om
> den inte är förberedd för det.

Precis, GurraG har moddat flera ramar för di2 här på happymtb och så vitt jag vet fungerar det bra.

Själv är jag lite sugen på att i vinter bygga om min Canyon Ultimate CF från 2010 till nya 11-delade/elektroniska Ultegra 6870.

Tillbaka
Topp