Calibre Bossnut [Hjälp en färsking]

Avermannen

Ny medlem
Snubblade över http://m.gooutdoors.co.uk/search/go?view=grid&ts=m&w=Calibre+bossnut i min jakt på en prisvärd heldämpad hoj och fann modellen "bossnut".

Letar en heldämpad cykel som duger till lite allt möjligt men har inte tillräckligt bra koll för att tro mig veta vad som "räcker".

Är nybörjare men vill gärna tro att jag har potential och förutsättningar att köra relativt hårt och snabbt.

Vad tror och tycker ni? Hittar man en bättre hoj för de pengarna? (ca 10 000)

Jag är nöjd med min. Har en V2 med hisstolpe och annat bakdäck. Den funkar mycket bra som allroundcykel i skogen. Provade ett XC-lopp på 53 km utan att dö, men kör mest stigcykling uppför och nedför. Jag har inget annat heldämpat att jämföra med, men jag upplever inte cykeln som en begränsning. Hade gärna haft en Bossnut Evo, men hann köpa innan den aviserade. V2 är ju dock rätt prisvärd nu med 100 pund rabatt.

Rholm sa:
Jag är nöjd med min. Har en V2 med hisstolpe och annat bakdäck. Den funkar mycket bra som allroundcykel i skogen. Provade ett XC-lopp på 53 km utan att dö, men kör mest stigcykling uppför och nedför. Jag har inget annat heldämpat att jämföra med, men jag upplever inte cykeln som en begränsning. Hade gärna haft en Bossnut Evo, men hann köpa innan den aviserade. V2 är ju dock rätt prisvärd nu med 100 pund rabatt.

Jag läste mig till att Evo'n hade ett annat styre, lite styvare dämpning fram samt bredare fälgar om jag förstod det rätt. Det är 100£ skillnad på V2 och Evo just nu (899£ VS 999£), så det är kanske Evo'n man bör satsa på.

Avermannen sa:
Ca 11500kr + 100kr frakt.

100 kr frakt?

Här står det 109,99 Euro = ca 1133 SEK (dagens kurs)

5649.png

Avermannen sa:
Rholm sa:

Jag läste mig till att Evo'n hade ett annat styre, lite styvare dämpning fram samt bredare fälgar om jag förstod det rätt. Det är 100£ skillnad på V2 och Evo just nu (899£ VS 999£), så det är kanske Evo'n man bör satsa på.

Ja, jag hade köpt en Evo om jag hade köpt idag.

Kolla att Sverige är valt uppe till höger, prova sen att lägga en cykel i varukorgen och checka ut, så ser ni att det blir 109,99 Euro. Jag provade det nyss.

Jo, så är det nog. Har inte lyckats hitta nåt bättre begegnat här hemma (åre/Östersund) i samma prisklass heller så det lutar faktiskt åt att det blir Bossnut Evo.

Tillbaka
Topp