Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Funderar på att köpa en Camelbak med en ficka högt upp för att ha batteri till DX lampa i.
Har ni tips om en bra modell som skulle kunna passa? Ca 1,5 liter.
Cheers
Paul
Fick tips om Mule, r den inte väl stor och klumpig?
Vad vet jag?
Onödigt med rygga om du bara ska ha batteri i den! Jag har batteriet i en avklippt flaska i flaskstället, funkar på vägen, i skogen får man tejpa lite också!
Dom är korta men går att förlänga. Biltemas fulcamelbak fungerar iaf avståndsmässigt. Jag "tätade" batteripacken med plastpåsar och buntband. Har tänkt ha på lite silikon också men vet inte om det behövs, har varit ute i ösregn utan att något hänt.
Mule funkar säkert fint, den är inte så stor. Har själv en Camelbak HAWG som är större, kör med den alltid i skogen och den rymmer det mesta inkl. pannlampsbatteriet. Förläng sladden som sagt, om den känns för kort.
Jag har själv en CamelBak Mayhem, som finns på CRC: www.chainreactioncycles.com. I storlek är den närmast jämförbar med Mule, dvs. 3L. vätska och +10L. packning. Fördelen med denna modell är att den har en vadderad, "vattentät", relativt stor och högt placerad ficka som jag tror passar utmärkt för batteripacken (denna fickan är nog tänkt för en kompaktvideokamera ursprungligen).
Modellen sitter dessutom väldigt bra på mig (personligt givetvis). Jag upplever den inte alls som för stor eller klumpig. Fördelen med en något större CamelBak är ju att den uppfyller fler behov, fylld (med vätska och packning) klara jag en längre dagsutflyckt och med blåsan halvfull och remmarna på sidorna indragna fungerar den utmärkt för kvällsturer. Enda nackdelen är väl att den är något tyngre när jag inte utnyttjar hela volymen än en mindre CamelBak är.