Camelbak

Stefan W

Medlem
Camelbak
Har precis skaffat mig en camelbak, nu till min fråga.

Efter användning, hur torkar jag ur den på bästa sätt? Jag har öppnat locket och haft de av i 1 vecka nu för att lufta den.....ser dock fortfarande ut som det är fuktigt i den....

Tänkte mest på mögel osv....

Camelbak
stoppa i en ihoprullad tidning! och se till att slangen är tom.
Det är det enda jag gör och det har funkat bra i tre år. Men den hänger ju sällan så länge och jag har bara rent vatten i. Ingen sportdryck eller liknande!

Camelbak
Jag skakar ur min torkar ur lite med hushållspapper och blåser den torr med hårtorken på måttlig värme.
Precis som triple använder jag bara rent vatten. Se till att slangen är torr. Dra ner slangen i eller något annt så luften kommer åt.

Camelbak
bengt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skakar ur min torkar ur lite med
> hushållspapper och blåser den torr med
> hårtorken på måttlig värme.
> Precis som triple använder jag bara rent vatten.
> Se till att slangen är torr. Dra ner slangen i
> eller något annt så luften kommer åt.

En riktig man äger ingen hårtork. ;)

//Martin

http://www.cykelforum.se

Camelbak
Jag drar av munstycket och stoppar i en vanlig handvisp i blåsan för att hålla den luftig invändig. Sen hänger jag den över något med blåsan på en sida och slangen på den andra.

Eller så låter jag den stanna i ryggan med vatten kvar, funkar fint om man använder den flera gånger i veckan. Sköljer ur den innan jag fyller den med nytt vatten bara.

Frysen stoppar inte bakterier osv., det bara minskar deras aktivitet. Så jag har slutat ha blåsan i frysen, ett fryst munstycke kan lätt gå sönder när man försöker dricka och börjar tugga på det i frustration...

Tillbaka
Topp