Cannonadale, bäst pris?

garage

Ny medlem
Cannonadale, bäst pris?
Var kan man beställa en Cannondale BadBoy till bäst pris? Tänkte mid en sådan. Vet inte riktigt och jag ska ha en single speed eller med Nexus. Single speedaren har ju en otroligt cool stel Lefty. Har inte sett att den går att få på de andra varianterna.

Cannonadale, bäst pris?
Cannondales utbud i USA skiljer sig något från Europa. Har du någon kontakt i USA bör du beställa den därifrån och skicka den hit som privatpaket.

Cannonadale, bäst pris?
kolla nätet och då usa om de skickar.sen lägg undan pengar ifall du åker på tull vilket e fifty fifty risk!

lycka till

Cannonadale, bäst pris?
Via din grymt duktiga återförsäljare. Cannondale säljs i butik eller beg. Beställ en Singlspeed tycker jag, är min plan om jag kommer få pengar till en, sen kan du ju alltid köpa till Alfine om du vill ha men den stela Leftyn säljs inte löst

Cannonadale, bäst pris?
Svantastic skrev:
-------------------------------------------------------
> Cannondales utbud i USA skiljer sig något från
> Europa. Har du någon kontakt i USA bör du
> beställa den därifrån och skicka den hit som
> privatpaket.

tullen tullar o momsar även privatpaket, så det hjälper inte. de har väll dessutom bara 3 modeller där, medans det finns typ 9 i europa. tror inte ens den stela leftyn finns i usa.

är nog bästa priserna du kan få i europa: http://radsport-biking.de/

Cannonadale, bäst pris?
Jag är lite nyfiken på Bad Boy och dennes eventuella motståndare. Är alltså lika nyfiken på om det är något nytt på fronten. Verkar den tyska sidan något bra?

Cannonadale, bäst pris?
marxos: Va? Bara jag som inte förstår eller undrar du om det finns några liknande cyklar och om Bad Boy är en ny serie cyklar?

Cannonadale, bäst pris?
Kanske va lite otydlig. Jag känner till Bad boy. Är nyfiken på eventuella konkurrenter (häftiga hybrider i diskreta färger typ), och så ville jag veta om det finns mer aktuell info om den där tyska sidan som nämns i tråden. Om någon kontaktat dem alltså.

Cannonadale, bäst pris?
AJ och någon ifrån Kristianstadområdet var väl nere och köpte med sig några cyklar tror jag. För han skickar inte eftersom Cannondale måste säljas på plats och inte får säljas på postorder.

Vad jag vet finns det ingen lika bra hybrid i den klassen nej. Diskreta färger vet jag inte heller. rose.de har ju en del rätt fint specade Red Bullhybrider men de är typiskt tyska med massa grejjer på och inte lika rena som de lyckats få Bad boyen till nu.

Cannonadale, bäst pris?
cerro skrev:
> För han skickar inte eftersom Cannondale måste
> säljas på plats och inte får säljas på
> postorder.

Är dom verkligen så strikta ??
Ser att det finns Cannondale på engelska internetsajter, i a f www.evanscycles.com,
och vill minnas nån rätt färsk tråd där nån visade just sitt Cannondale kap från CRC.

Btw, CRC har just nu t ex denna ute
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14201.
34% rabatt står det, men är ju t o m 44% om man räknar rätt,
måste-ha-varning för nån som passar för storlek S ?

Per D

Cannonadale, bäst pris?
Tycker inte att rose.de hade så snygga cyklar, men tack för tipset, cerro. Gillar Bad Boy, men tycker den är för dyr med tanke på vad man får. Konas Dew-serie är inte så dum, om än inte fullt så tuff. Annars kan kanske Nishikis Pro eller Meridas s-presso vara något. De ser dock inte fullt så robusta ut som Bad Boy. Men den sistnämnda är enligt mitt tycke lika clean.

Cannonadale, bäst pris?
marxos: Så en ram med EBB, livstids garanti, integrerade vajrar/slangar. 28" hjul med skivbromsar. Där ingen komponent vad jag vet förutom möjligtvis nipplar är noname. Juicy 3 och Alfine om man köper en 8a. Allt för 11k. Låter prisvärt för mig hittar du något bättre eller lika bra för samma pris eller mindre så säg hemskt gärna till. Hade behövt en cykel att cykla i stan med med konstant leende på läpparna istället för att åka buss och gå.

Cannonadale, bäst pris?
Antar att du snackar om Bad Boy nu, cerro. Ja, då har jag visst missat lite spec. Vad ligger en Bad Boy Disc på i Sverige, och var kan man kolla på en?

Cannonadale, bäst pris?
marxos: Kollar du på Cannondales europeiska hemsida finns ingen som heter Bad Boy disc. De jag vet pris på är:
Bad Boy 8, 11 eller 12000kr
Bad Boy 8 Ultra, 18000kr
Bad Boy Singlespeed, 9500kr

Du hittar priser hos närmaste Cannondaleåterförsäljare.

Cannonadale, bäst pris?
Aha, då va det nog den amerikanska sidan jag kollade på. De har ju en del varianter på den europeiska. 8:an är enligt mig snyggast, men det vetifan om jag är beredd att lägga 11 papp på den. Skulle ju vara helt nojig, så fort jag lämnade den ensam. Lutar nog ändå åt något enklare, som en Merida, Kona eller Nishiki. Cleant ska det va, men inte till vilket pris som helst.

Cannonadale, bäst pris?
Gör som "några från C4-trakten"!!!
Rulla ner till området kring Kassel, drick litta kaffe från en lyxig Siemensbryggare.
Kolla - känn på alla alster som står i de olika lokalerna i hans fastighet.
Ät lite bratwurst och sauerkraut i den nedlagda gränskontrollens lokaler.
Bortsett från ovan så gör du även ett väldans bra köp.
Mycket pra cuckel till mycket pra pris.

/k

Cannonadale, bäst pris?
Är tyvärr belagd med munkavle om priser och vinster.
Kan dock säga så mycket att du tjänar på att åka dit o handla.
Ta en maildialog med honom - om du kan tyska...han kommer från gamla Östtyskland o de var inte så keen på att lära sig den typen av språk...

/k

Cannonadale, bäst pris?
Eftersom jag råkar sitta med prislistan mitt framför snoken så kan jag väl bjucka på lite priser

BAD BOY: 5 990 kr
BAD BOY 650: 7 490 kr
BAD BOY Singelspeed: 9 490 kr
BAD BOY 700: 9 490 kr
BAD BOY 8 : 11 990 kr
BAD BOY 8 ULTRA: 16 490 kr
BAD BOY Ultra: 16 490 kr
BAD BOY ROHLOFF: 30 990 kr

Å de e alltså priser i butik i sverige och man behöver inte åka till tyskland och äta flottig korv med nån halvpackad gränsvakt som allra helst vill sodomera dig med sin batong. :-D

Stalle

Cannonadale, bäst pris?
cerro skrev:
> AJ och någon ifrån Kristianstadområdet var väl
> nere och köpte med sig några cyklar tror jag.
> För han skickar inte eftersom Cannondale måste
> säljas på plats och inte får säljas på
> postorder.
>

sist jag snackade me honom över mail va han inte omöjlig över att skicka, men kan ju varit ett missförstånd

Cannonadale, bäst pris?
Tullen tullar inte på begagnade saker. Känner han en person i USA är det ju bara gå in i en butik, köpa cykeln omonterad, ta hem den och gör den smutsig med lite lera. Och vipps kan han skicka den utan att behöva oroa sig för att det tillkommer en extrakostnad. Cannondale har ett avtal med sina återförsäljare som gör att de inte kan skicka ut hojarna. De måste således hämtas.

Sedan när jag skrev modeller så menade jag deras totala utbud:)

Deras Caffeine 29er2 som jag och min kompis beställde nyligen finns inte i Europa, eller den fanns med en skitful ramgeometri(dessutom mycket dyrare) Den kostade iaf under 11500 i staterna. Och då fick vi den hemkörd av återförsäljaren (efter lite tjat)

Som exempel:

F2an kostar kring 1700 dollar där, och i Sverige kostar F2 18 000 (den har dock Headshockdämpare i Swe, och Lefty i USA)

Cirka 10.700:- vs 18.000:- med andra ord, även med frakt hit så blir ju skillnaden flera tusenlappar.

Cannonadale, bäst pris?
Svantastic skrev:
> Tullen tullar inte på begagnade saker. Känner
> han en person i USA är det ju bara gå in i en
> butik, köpa cykeln omonterad, ta hem den och gör
> den smutsig med lite lera. Och vipps kan han
> skicka den utan att behöva oroa sig för att det
> tillkommer en extrakostnad. Cannondale har ett
> avtal med sina återförsäljare som gör att de
> inte kan skicka ut hojarna. De måste således
> hämtas.

sluta sprid osanning. tullen tullar vist begagnade saker, de skiter i om sakerna är nya eller begagnade. ända gången du lagligt kommer undan det är om du bott utomlands mer än två år o tar med det hem som flyttgods.

vet inte vart du fått infon om att tullen inte tullar använda saker, men det ä som sagt inte sant för fem öre. de tullar på det värde som är deklarerat på paketet eller på vad paketet är försäkrat för (de tar det värde av de två som ä störst) o i extremaste fall så öppnar de för att kolla vad det är, tar reda på vad sakerna kostar (om möjligt) o tullar dig på det, oavsett vad som står på paketet (om de misstänker fusk t.ex.)

har du sluppit undan, så har du enbart haft tur.

vet eftersom jag handlat 4 gafflar, två ramar o diverse annat från usa, allt använt o begagnat. tull på alla, mer eller mindre summor, mest mindre pga. lite finter :D

Senast redigerad av en moderator:
Cannonadale, bäst pris?
Svantastic skrev:
> Jag pratar om USA=) Den där butiken ligger i UK

Ålrajt, inget skickande i eller från Amerikat alltså, men väl i Europa då.
Är väl bara att börja räkna på priser, valutakurser, tullsatser etc...

Själv tycker jag det är ett stort nöje att få köpa sin cykel "live" när man t ex är på resa.
Titta runt, prata med lokala LBS:ens experter, testa lite, pruta lite o s v.
Och lämpligen då i något land med bra priser f'stås.

Per Dans

Cannonadale, bäst pris?
Joakim D skrev:
> vad har cannondale för hemsida i europa

beror på vilket land, en del lite större länder har egna sidor, bara att gå till www.cannondale.com så ser du

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp