Cannondale Darwin

• Trådstartare Trådstartare Joe
  • Start datum Start datum
Cannondale Darwin
LasseN Skrev:
-------------------------------------------------------
> Stämmer, ser skum ut - kortet verkar vara taget i
> nåns pannrum...

Dom har dörr på "pannan"?! Minikrematorium? Ser mer ut som nån blästerbox eller liknande :D

Är det bara en simpel enkellagrad sving på den?

Cannondale Darwin
Så länge jag jobbade på den firman så var det ett vpp-liknande länkage nere vid vevhuset. Det var dock bara cad-ritningar och det som senare blev Prophet hade också den konstruktionen tycker jag mig komma ihåg. Spionbilden är märkligt suddig i de regionerna tycker jag men visst ser det ut som att det skulle kunna vara nån form av extra länk där nere. Kort sagt, jag vet inte men risken finns att det är nåt mer komplicerat än vanligt. SPV har väl gjort sånt lite mindre nödvändigt dock så de kanske tar det enkla/säkra före det osäkra. Den ser fin ut tycker jag i alla fall.

Cannondale Darwin
Det kan inte vara nån form av härdugn då, det ser ut som det sitter en termometer på den ellerkanske det är en mätare av någon annan betydelse.

LasseN, sa nissen nåt när den skulle komma då?

Cannondale Darwin
Den blå-röda Prophet SL på nedre bilden har en lack som påminner om amerikansk motorsport a´la NASCAR.

J..ligt cool !!!

/Robert

Cannondale Darwin
kevlar Skrev:
>
> LasseN, sa nissen nåt när den skulle komma då?

Näe, bara att de utvecklat den under en lång tid.
Man kan väl säga att de ger Lefty ett nytt ansikte...

Cannondale Darwin
Om ni tittar noga på leden till svingen så är det något som inte stämmer. Den ser ganska assymetrisk ut.
Det ser nog ut som att det är en lagring som dras endast från vänstersidan. Det enda som är draget till höger om sadelröret är ju det övre svingstaget. Lite svårt att förklara vad jag menar bara, men ju mer jag tittar på det...och med LasseN:s antydan ovan så...hmmm. Skumt.

Cannondale Darwin
LasseN: Visst skulle man vilja se den hojen i verkligheten! Dags för dem att börja bli lite orginella igen, Darwin ser ju ut som en j#¤%a TREK!

Cannondale Darwin
museew Skrev:
> LasseN: Visst skulle man vilja se den hojen i
> verkligheten! Dags för dem att börja bli lite
> orginella igen, Darwin ser ju ut som en j#¤%a
> TREK!

Eeehhhh....var du på samma ställe som jag, för ca 1 år sedan...
C4-mountainbike-klubbs klubbstuga mitt ute i smeten utanför C4???

Du verkar mer insatt än nån annan än så länge, aber - not a word!!!!

/krokus

Cannondale Darwin
I fredags mailade jag till Cannondale Europe och ställde några frågor angående Darwin. Så här skrev jag:

Hi there!

I have a question; Is the Cannondale Darwin http://www.akkermans2wielers.nl/aktueel/pic/93.jpg ready for production? If not now, when will it be?
When will we (the public) see more pictures of it?
More information of the Darwin, please!

Regards

/Fredrik from Sweden

Så här svarade dom:

Dear Frederik,

Thank you for your e-mail. As stated on the website you have this picture from .... This is not the Darwin ...

There will come a new bike but how it will be called and look like we do not know, yet. This information we will get just before the introduction. This summer Cannondale will introduce the 2006 bike line.

At the moment we can only recommend to watch our homepage: www.Cannondale.com and the the press.

Kind regards

Customer Service
Cannondale Europe B.V.
fax: +31 [0]541 514240
e-mail: servicedeskeurope@cannondale.com
www.Cannondale.com

Enligt Cannondale är alltså det här http://www.akkermans2wielers.nl/aktueel/pic/93.jpg INTE en Darwin. Var kommer då ryktet ifrån att det faktiskt är en Darwin? Finns Darwin över huvud taget?

/Fredrik

Cannondale Darwin
väldigt svår fråga, speciellt när man måste ha i åtanke på att man inte riktigt kan lita på vad de skriver. säg att de är Darwin, varför skulle ge gå ut o erkänna? som jag ser det så äre mer fördelar att neka än att erkänna att "javist är det vår nya cykel"

Cannondale Darwin
Man kan ju förstå om cannondale säger "det är inte vår cykel iaf" men sen å andra sidan finns det ett par där ute som nog skulle kunna göra en del för uppmärksamheten.

Cannondale Darwin
Cannondalemannen Skrev:
> Man vill ju tro att alla människor är ärliga och
> sanningsenliga.
>
> /Fredrik
>
> "Oh, so they have internet on computers now!"
> Homer Simpson

självfallet vill man tro det, men även om de ljuger eller inte vill erkänna det kanske man snarare ska säga så måste man ju förstå dem. det kommer alltid ut "spionbilder" på nya mobiler innan de visas eller ens bekräftas av mobilföretagen. de blånekar tills de själva får "släppa" nyheten. så är det ju i alla brancher.

Cannondale Darwin
Ställde en följdfråga till Cannondale Europe:

Hi again!

The bike on the picture is a Cannondale, isn't it? Will it come in production?

Regards

Fredrik

Fick detta svar:

Fredrik,

The bike on the picture is a spy-shot of a prototype that could have become the "Darwin" but the bike shown on the picture will not go into production.

Kind regards

Customer Service
Cannondale Europe B.V.
fax: +31 [0]541 514240
e-mail: servicedeskeurope@cannondale.com
www.Cannondale.com

Framtiden lär väl utvisa hur det egentligen står till med Darwin och hur den kommer att se ut osv.

/Fredrik

Tillbaka
Topp