Cannondale F900sl värde?

Cannondale F900sl värde?
Tjena,
Har en Cannondale F900sl från tidigt 2000 tal, skulle gissa runt 2001-2002. Cykeln är i rätt bra skick. Hade velat sälja cykeln och undrar mest bara vad den kan vara värd?
Har sökt runt lite och ser att dessa cyklar inte alls är speciellt vanliga, så kan den ha samlarvärde av nåt slag?

Försökte infoga en bild på cykeln men lyckades inte förstå mig på hur, men jag lyckades infoga en länk till bilden via pinterest. (Hoppas länken funkar:)

https://pin.it/2fkTm9ryq

Cannondale F900sl värde?

Cannondale F900sl värde?
Finns ju tydligen vissa som betalar vad som helst för retro prylar. Speciellt vissa purister 😂 Sjölv känner man att en Cannondale inte är så speciellt men det är ju jag 🤷‍♂️

Cannondale F900sl värde?
Jag gör TS en tjänst och skärmdumpar bilden från pinterest här:
26"... well.. nån tusenlapp kan du nog få. Tyvärr är den inte gammal nog att vara särskilt retro, och inte tillräckligt ny för att ha något större värde som bruks-mtb. Stötdämparen fram är IMHO ganska värdelös numera och är dessutom ganska jobbig att serva. Positivt är att den har skivbromsar och är en Cannondale.

1777531876488.webp

Cannondale F900sl värde?
1777533588224.webp

Gör TS en tjänst och klistrar in skärmdump från Pinterest.
26" mtb är ganska kalla idag men börjar bli lite retro och attraktiva pga det, men puristerna verkar vilja ha ännu äldre modeller från 90-talet, helst helstela med fälgbroms och i fina färger.
Med det sagt, kan du nog få ca 2k för den.

Cannondale F900sl värde?
Jag kan tycka att fram till 2002 är det retro för mig och jag tycker fäste för skiva är ett plus men jag kan inte hitta en motivering att köpa en för 3000.
(som av en slump är min 26a en 2002 med IS fäste på ramen)

Möjligen är det därför det är viktigt med xtr. "Älskling, 7000 är ett fynd, jag kan sälja gruppen på ebay för 10000"

Tillbaka
Topp