cannondale modell?

planetx

Aktiv medlem
cannondale modell?
Jag vet som sig bör att vi har en hel del cannondaleägare på sidan och jag har nu gett mig in i hopen med. Har nu införskaffat mig en cannondale men vet inte vilken modell de är på den. vore glad o få nån hjälp så jag kan fixa fram dekaler.

De ledtrådar jag kan ge är att det är en caad 3 ram, de sitter en fatty c gaffel på den, bakvxln som är orginal är en esp 9.0. Hjälper ni mig med detta så kan jag bli klar med den o göra sällskap i cannondaletråden. hoppas på lite hjälp.

cannondale modell?
cannondale modell?
de är mycket kvar som skall fixas på den men just nu är de mest bakvxl, sadelstolpe, styre, hjul (coda 700 nav) och vxlreglageom verkar vara orginal...

Bilagor

• 20121026_094142.jpg
    20121026_094142.jpg
    119.9 KB · Besök: 170
cannondale modell?
Med tanke på discfästen så borde de vara just runt millenieskiftet som sagt och vad jag förstått så bytte de dekaler på 01 eller 02 på underröret. men frågan är vad de kan vara för modell, f500, f700, f1000 ? ,med tanke på att bakvxl är en esp 9.0 som motsvarar shimano xt så borde de väl vara en lite bättre modell trots allt.. eller?

cannondale modell?
ett jättetack så mycket för infon. man märker att de finns goda vänner inom cannondale-grenen iaf :) tack åter igen. Nu skall de bli dags o fixa iordning maskinen under vintern o med förhoppningsvis renoverad gaffel så skall de väl gå o åka lite kul turer på den sen. :)

cannondale modell?
Den här tråden får mig att vilja restorera mina F1000 i källaren.....

Hur gör du med gaffeln, skickar iväg den? Går den att reparera? Mina från 1997 har gummikuddar i dämparen, de lär inte finnas kvar, men det vore ju trevligt om man kunde byta ut innehållet till en annan cannondale-variant.

cannondale modell?
har du två stycken f1000? släng ut nån bild med så får vi lite retro o dreggla över. Gaffeln vet jag inte riktigt hur de blir med, jag vet att vi har en firma utanför Linköping som fixar sådana tydligen. Det blir bara o se hur mycket det kostar, annars så ska de försökas bygga upp med rätt grejer.

cannondale modell?
Dom är i källaren just nu. Kanske blir nån ny bild nån gång. Den ena cykeln är redo för försäljning. Den andra(eller båda) ska upp till stugan vi bygger i orsa!

Jag har även en gammal helstel Trek från 1995 som ska rustas upp till running-mode så småningom.

cannondale modell?
Tycker oxå de är kul o se lite retro. Jag kommer ihåg när jag jobbade på cykelaffär 1998-2000 och Cannondale kom ut med sina Leftys, de var rena fantasin, minns även när de försökte satsa på sina egna skivbromsar med coda och de blev en flopp. Vi hade tre killar i affären som körde elit på cannondale och de bytte ut sina mot Shimano xt som då var de typ enda som fungerade. Skulle vara kul o bygga upp min f700 med rätt grejer som tex esp 9.0 sl i american-version, de släppte en serie med vxl o reglage i usa-flaggans färger. Får ta o lägga ut en köpesannons på grejerna nu under vinterna tror jag.

cannondale modell?
Jag har lånat en Gravelbike?
Är det någon vet vad det är för modell, årsmodell?
Det ser ut som om det står CAADX på det röda mot bakkransen

Bilagor

• 20200428_194030.jpg
    20200428_194030.jpg
    524 KB · Besök: 130
Tillbaka
Topp