Cannondale Synapse 2026

seekk

Medlem
Cannondale Synapse 2026
Tänkte beställa mig en Cannondale Synaps här i dagarna för att ha en lite mer allround cykel, (mestadels landsväg)
men lite osäker på storleken då cykeln behöver beställas så ingen möjlighet att testa bägge.
jag är:
Längd 190cm
Innerben ca 92cm
Armlängd ca 67cm
Sitthöjd ca 81cm

Är det 58 som gäller eller skall man ta en 61? det är väll lättare att göra cykeln större än tvärtom om det skulle bli helt galet?

Har tidigare suttit på en gammal scott CR1 comp i vad jag tror är strl L (56) med något förlängd styrstam och den har nog upplevts som i minsta laget men ändå känts bra.

Cannondale Synapse 2026
En Synapse i 58 har nästan samma geometri som en CR1 i XL men flackare gaffelrörsvinkel och längre kedjestag så längre hjulbas. Synapse i 56 har samma reach och stack som CR1 i L. Så klart 58 skulle jag säga.

Cannondale Synapse 2026
Detta gäller kanske inte Synapse, MEN,,,,, när jag köpte min SuperX för ett kort tag sedan så säger tabellen 56 på mig, men jag skulle lika gärna ha en 58 oxå... men det slutade md en 54 för mig då den kändes bäst och var mest lik min förra gravel av annat fabrikat. Så var uppmärksam och noga och läs på :)

Cannondale Synapse 2026
Detta gäller kanske inte Synapse, MEN,,,,, när jag köpte min SuperX för ett kort tag sedan så säger tabellen 56 på mig, men jag skulle lika gärna ha en 58 oxå... men det slutade md en 54 för mig då den kändes bäst och var mest lik min förra gravel av annat fabrikat. Så var uppmärksam och noga och läs på :)

Det är liknande situation här för att TS lvgcykel har samma reach och stack som en storlek mindre än Cannondale rekommenderar. Men för att TS upplevde den som små tror jag att 57 blir bäst.

Själva sitter jag djupt och behöver jag oftast välja en storlek mindre för att får styret tillräckligt lågt med -7 grad stam. Så gjorde jag också med min Supersix Evo SE (som redan har en kompakt geometri för att vara en gruscykel, samma som SuperX).

Cannondale Synapse 2026
För info så blev det en synapse carbon 4 i storlek 58. Lev om ca 2v😀
Sugen på att skaffa en Synapse jag med. Men osäker på storleken. Är 180 och ligger perfekt mitt i spannet för en 56:a. Den är dock två centimeter längre (top tube horisontellt, reach enbart någon mm skillnad) än sonens Supersix i 54 och den känns mer lång än kort. Jag är dock rätt ovan att sitta på en racer numera och enbart provat i trainern där man inte nödvändigtvis sitter på samma sätt som ute.

Har ganska långt till närmsta butik där jag kan prova och dessutom täkte jag köpa den i min lokala butik (som då inte har någon inne).

Hur lång är du och hur känns den i storlek?

Cannondale Synapse 2026
IMG_8327.webp

Håll koll på att dom verksr uppdatera priserna

Cannondale Synapse 2026
Sugen på att skaffa en Synapse jag med. Men osäker på storleken. Är 180 och ligger perfekt mitt i spannet för en 56:a. Den är dock två centimeter längre (top tube horisontellt, reach enbart någon mm skillnad) än sonens Supersix i 54 och den känns mer lång än kort. Jag är dock rätt ovan att sitta på en racer numera och enbart provat i trainern där man inte nödvändigtvis sitter på samma sätt som ute.

Har ganska långt till närmsta butik där jag kan prova och dessutom täkte jag köpa den i min lokala butik (som då inte har någon inne).

Hur lång är du och hur känns den i storlek?

Skulle säga att SuperSix och SuperX är relativ korta och låga, framförallt 54, jämfört med cyklar från andra tillverkare. Jag valde 54 (på SuperSix Evo SE, som har samma geo) för att 56 har för hög stack för mig, även med slammat stam.

Obs att biker-boarder.de

Tillbaka
Topp