Canyon AEroad size fit

duece19

Medlem
Canyon AEroad size fit
Hej kamrater!

Jag står i valet och kvalet om att köpa en Canyon AEroad CF SLX och funderar lite på om någon som har köpt från Canyon kan berätta om hur ni gjorde med storleken.
Jag läser på Caynons hemsida och dom har såklart tydliga instruktioner hur man skall mäta. Jag är själv något kort i överkroppen/armarna jämfört med gemene man och funderar på om jag kommer få problem?

Är det någon som stött på patrull vid köp och isåfall, löste det sig tillslut?

Med vänlig hälsning

Canyon AEroad size fit
Hej kamrater!

Jag står i valet och kvalet om att köpa en Canyon AEroad CF SLX och funderar lite på om någon som har köpt från Canyon kan berätta om hur ni gjorde med storleken.
Jag läser på Caynons hemsida och dom har såklart tydliga instruktioner hur man skall mäta. Jag är själv något kort i överkroppen/armarna jämfört med gemene man och funderar på om jag kommer få problem?

Är det någon som stött på patrull vid köp och isåfall, löste det sig tillslut?

Med vänlig hälsning
Om du har en cykel idag så kan du mata in måtten på båda i någon geometri-kalkylator, t ex:

Beroende på hur du vill ändra/behålla din sitt-position så kan du kolla hur den nya cykeln kommer att vara.

Det verktyget är också bra för att bilda sig en uppfattning om hur två storlekar av samma modell skiljer sig åt.

Är man kort i överkroppen så bör man gå på en mindre storlek om man ligger mellan två storlekar, om reach-måttet blir för långt blir det svårt att få det bra. Nackdelen kan vara är att droppet mellan sadel och styre blir större, men det går ju till viss del att kompensera med höjd på styrstam.

Canyon Aeroad vill jag minnas har en ganska aggressiv sittställning och dessutom integrerad styre/styrstam vilket gör det lite svårare/dyrare att anpassa dessa i efterhand så den kan ju bli problematisk om man har din kroppsform och vill ha en lite mer upprätt sittställning.

Canyoin har vad jag förstår rätt bra möjligheter till att få cykeln justerad eller möjlighet att skicka tillbaka om den inte passar men så klart lite tråkigt att skicka tillbaka om det blir fel vid köp.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp