Canyon Aeroad/ultimate CF vs Tarmac/Venge
>
> Jag fick uppfattningen att du ville ha en
> aeroracer eftersom valet stod mellan just Aeroad
> och Venge?
>
> Supersix evo är väl bra. Men om du nu är inne
> på "vanliga" racers så finns det ju typ en
> miljard olika modeller att välja på. Eftersom du
> verkar vara svag för Specialized så kanske en
> Tarmac vore något? Eller en Canyon Ultimate.
> Eller vadsomhelst egentligen.
>
> (själv skulle jag aldrig någonsin överväga en
> Venge, men en Tarmac skulle jag absolut kunna
> tänka mig)
Jag vill helst ha en aero, man nu har jag fått bredda mig lite. Tarmac hade jag innan och det är ju kul med något nytt. Aeroad verkar fin, men jag vill gärna prova innan jag köper något. Kollade på Bianchi Oltre som var 4.9 av 5 på pappret men när jag testade den var den helt livlös:( eller den kändes så för mig.
Så jag Tarmac är ett alternativ, om än tråkigt. Supersix är som du säger även den gammal...detta är svårt..
Ska man ha något riktigt gammalt kan man köpa en scott Foil 15 ultegra 6770 di2 för 22500kr, men då får jag både gammal grupp och ram:/
> Jag fick uppfattningen att du ville ha en
> aeroracer eftersom valet stod mellan just Aeroad
> och Venge?
>
> Supersix evo är väl bra. Men om du nu är inne
> på "vanliga" racers så finns det ju typ en
> miljard olika modeller att välja på. Eftersom du
> verkar vara svag för Specialized så kanske en
> Tarmac vore något? Eller en Canyon Ultimate.
> Eller vadsomhelst egentligen.
>
> (själv skulle jag aldrig någonsin överväga en
> Venge, men en Tarmac skulle jag absolut kunna
> tänka mig)
Jag vill helst ha en aero, man nu har jag fått bredda mig lite. Tarmac hade jag innan och det är ju kul med något nytt. Aeroad verkar fin, men jag vill gärna prova innan jag köper något. Kollade på Bianchi Oltre som var 4.9 av 5 på pappret men när jag testade den var den helt livlös:( eller den kändes så för mig.
Så jag Tarmac är ett alternativ, om än tråkigt. Supersix är som du säger även den gammal...detta är svårt..
Ska man ha något riktigt gammalt kan man köpa en scott Foil 15 ultegra 6770 di2 för 22500kr, men då får jag både gammal grupp och ram:/