Canyon Commuter 7 / 8 - men det blev en Urban 6.0

Du kan ju alltid skicka tillbaka den, tyvärr känner man ju inte det direkt alltid. Samtidigt kanske modellen gör att det inte är så kinkigt? En idé är ju att du låter dig mätas upp på en bikefit, så ser dom med väldigt bra precision vilken reach etc du behöver. Om du ändå ska lägga 22k på cykeln.

Hmm, nu är de lite nersatta i pris och det kliar ännu mer i köpnerven... Någon som vet hur Canyon brukar bete sig på höstkanten, kan de sänkas ännu mer eller försvinner de helt när/om nya modeller kommer?

BuTTuS sa:
Hmm, nu är de lite nersatta i pris och det kliar ännu mer i köpnerven... Någon som vet hur Canyon brukar bete sig på höstkanten, kan de sänkas ännu mer eller försvinner de helt när/om nya modeller kommer?

De brukar "försvinna", dvs om det råkar finnas någon över så hamnar den i outlet:en.

Jag tror du ska avstå från Canyons skärmar om du är sugen på vinter/dubbdäck. Jag var inne på att köpa en Commuter 5.0 men avstod då skärmarna max tillåter 35-584 (enligt Canyons support) och jag misslyckades med att hitta några tillräckligt smala dubbdäck.

Synd, då det känns som att man får en riktigt fint specad cykel med hyfsad vikt för pengarna.

PS: Suomi A10 var de smalaste dubbdäcken jag lyckades hitta till 27,5".

Senast ändrad:
Jag har inte kollat marknaden till denna säsong, men förra vintern körde jag min Urban med 26" hjul för att kunna ha vettiga dubbdäck.

Edit: Schwalbe Marathon Winter.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp