Canyon Encurance CF 6 vs Merida Scultura Endurance 400

Hejsan,

Kollar ny racer och lite gått ner till dessa två alternativ. Vet att komponenterna skiljer lite. Fått väldigt bra recensioner från folk som kör Canyon men känner ingen som provat Merida.Är relativt ny och ska ha en bika att börja köra lite längre sträckor med. Även Vättern Rundan iår står på schemat.

Undrar även att det står att Meridan är Di2 ready? Är även Canyon det?

Vad säger forumet? Priset skiljer lite, där Meridan är lite dyrare (20k vs 18k).

Jag hade tagit Canyonen (som heter endurace inte endurance 😉) helt i kolfiber och dessutom billigare. Men jag är biased för jag har en sån fast i aluminium. Min tar ganska breda däck och det tror jag att den där gör också, bredare än vad som står i beskrivningen.

Jag hade tagit den du tycker är snyggast! Viktigt att du får rätt storlek, Meridan kan du ju potentiellt provcykla lokalt. Lite osäker på hur vanlig den är dock.

Jag hade väl sagt lite fördel Endurace då du får en ram som i längden kanske är värd att uppgradera. Drivlina är lite skitsamma skulle jag säga, även om 105 12s är bättre. Hjul och däck ungefär lika.

Di2 ska inte vara några problem på Canyonen.

Jag hade tagit Canyonen (som heter endurace inte endurance 😉) helt i kolfiber och dessutom billigare. Men jag är biased för jag har en sån fast i aluminium. Min tar ganska breda däck och det tror jag att den där gör också, bredare än vad som står i beskrivningen.
Är det en Allroad modell du har? Har kikat lite på den också för väldigt bra pris. Så kan man isåfall köpa ny stolpe, sadel etc om man vill anpassa den lite.

Tillbaka
Topp