Canyon - Gaffelbyte på F10

teabag

Medlem
Canyon upptäckte i höstas/vintras fel på gafflarna till F10 racercyklarna och jag var en som bytte ut gaffeln. Utbytet har gått bra men jag har blivit lovad ersättning både för själva bytet av gaffel samt kostnaden för frakten ner till Tyskland.

Trots att jag väntat nu i snart två månader har ersättningen för frakt inte kommit än. Visserligen är det inga stora summor men det känns kymigt när jag ju dels betalt mycket för cykeln och också faktiskt för frakten ner till Tyskland.

Jag tycker att man borde se tiil att man sköter sina annars nöjda kunder lite bättre eller är har jag fel?

Har du meddelat Canyon ditt bankkontonr, dvs BIC/IBAN, via mail? Därefter ska man även skicka/maila ner en kopia/fax/bild på kvittot för kostnaden för frakten av gaffel/ram/cykel. Jag fick ersättningen insatt på kontot veckan efter att gaffeln kommit fram till tyskland, så det gick rätt fort. Sen skickade de ju med ett litet multiverktyg också, med gaffeln.

/Leo

Jodå det är faxat och mailat. Faxat har jag gjort två gånger eftersom de tappade bort mitt första fax.
Gaffeln i sig kom snabbt i retur. Multiverktyget har varit välanvänt.

Problemet är ju också att de inte liksom verkar lita på att jag verkligen har haft kostnader för frakten till Tyskland för gaffeln eftersom de ifrågasätter kostnaden.

Ett konstigt beteende måste jag säga att nu liksom stoppa huvudet i sanden och låtsas att problemet inte finns.

Mitt första fax gick den 26:e Mars och innan dess var det lite mail. Deta andra faxet gick den 2:a Maj och efter det har jag hört precis nada. Nu försöker jag igen idag så får vi se....

De kanske inte gillar mig för att jag köpte en röd cykel eller för att jag är så dålig på att vindsurfa....

Jag väntar också, efter alla möjliga ursäkter som suddiga kvitton osv är den senaste ursäkten till att jag inte fått några pengar att mitt IBAN nummer är felaktigt.

Vidare utelämnar jag fler kommentarer om Canyon, "Rör inte min Canyon"-rörelsen tenderar att bli sur :)

Senast redigerad av en moderator:
Skönt att se att man inte var ensam med sånna här bekymmer. Man börjar ju undra ibland om mangjort något fel själv eller så eftersom det är så knäpptyst. Visserligen förståligt att det här kostar dem plenty med pengar men det ingår liksom i dealen när man köper en sådan här dyr sak. Dessutom hade de ju lovat att stå för både bytet av gaffel och frakten.

Har märkt när jag har haft med andra företag nedöver att göra att dom inte tror på dom svenska post-priserna riktigt.

nä, men det ä väll inte så konstigt, när svenska posten tar lika mycket betalt för att skicka ner ett 2 kg paket, som tyska posten tar för en 10 kg hojj med skrymmande mått lixom :D

skicka senast i fredags ett 1,3 kg brev till danmark, 217 spänn för det lilla paketet :D hutlöst.

Jag får tacka för insiktsfulla kommentarer. Bilden börjar klarna något. Inte för att jag fått några svar än. Det är precis lika kavlugnt med mail från Canyon som när de insåg att de hade missat en 6 veckor på leveranstiden av cykeln. Hursomhelst - priset för min frakt var 295 kr men jag har faxat ner kvittot så det var också mitt fraktutlägg.
Så även om jag kan förstå att de tycker att det är lite konstigt att en har en fraktkostnad på 60 kr och en annan på 300 kr så innebär det inte automatiskt att man skall sluta kommunicera med sina kunder.Tycker jag åtminstånne.

Döm om gubbens förvåning. En dag i Augusti låg där pengar på kontot. Inte tillräckligt men vafan ....
den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge.

Tillbaka
Topp