Canyon Inflite CF SL

Pjotr79

Medlem
Canyon Inflite CF SL
Har sneglat rätt länge på Inflite CF och skulle främst ha den eftersom jag villhöver den. Utöver det som grusräser på Järvafältet alternativt utöka / förlänga normala landsvägsrundor med lite stigar.
Någon som har lite erfarenhet av Inflite?
Har en Canyon Endurance sen tidigare, storlek 2XL. Blev lite fundersam när jag jämförde måtten mellan Inflite och Endurance

Canyon Inflite CF SL
Hej, jag gillar min, är nybliven ägare.
Är 185cm och har en L, skulle nog funkat med en M också, den känns stor i storleken, är väl ramdesignen som gör det..

Lyckats få in 42mm däck också, men det är på håret, 40 bak är kanske mer realistiskt.

Rejsig geometri, grymt kul att stöka runt på snabba grusvägar och med lite fetare däck så funkar det med lite stökigare terräng också.

Min intension är att fixa ett hjulpar till med 28 däck på för att kunna hetsa lvg också. känns som en perfekt hoj till mycket, iaf för mig...

Lycka till!

Canyon Inflite CF SL
Varför duger inte Endurace med andra hjul som grus / lätt stig cx ?

Jag har en Endurace cf slx som finracer med Kolfiber hjul men har kvar original rr21orna med crossdäck .
Jag har också en Inflite aluminium som alternativ cykel för träning när det regnar ( med påhängsskärmar ) , pendling och vintercykling .

När det ska köras på riktigt i grusigt eller liknande använder jag helst Enduracen .
Funkade riktigt bra på Dalsland xc till exempel .

M

Tillbaka
Topp