Canyon Roadlite 6.0

Chokdee

Ny medlem
Canyon Roadlite 6.0
Finns det någon stolt alternativt besviken ägare till denna racerhoj som kan lista några fördelar och/eller nackdelar?

Är ruskigt nära att fullfölja köpet på Canyons hemsida då det gick alldeles för sakta på mitt distanspass med min MTB idag :)

TACKAR.

Canyon Roadlite 6.0
Införskaffade mig en Roadlite 6.0 för ett par månader sedan, och kort sagt, är jag alldeles nöjd.

Fördelar: perfekt balans mellan prestanda och pris för en seriös amatörcyklist känns det som. Ultegra komponenter där det verkligen kan göra markant skillnad. Den stilrena designen i vit är verkligen en höjdare (byte också däck till matchande Schwalbe Ultremo istället för medföljande conti 4000)
Nackdelar: det kan behövas en aning justering på växlarna efter montering (men självklart det varierar, kanske hade jag otur med tyskgubben som finjusterade just min cykel). Den vita styrlindan måste i princip rengöras efter varje cykeltur.

Jag saknar den redan (ligger i förrådet), men imorgon väntar en långdistans runda så blir det bra :-)

Canyon Roadlite 6.0
Canyon Roadlite 6.0 vann det test som finns i senaste Kadens. De testade cyklar som kostar under 10 000 kr.

Den får fina lovord. Mycket bra spec, ok hjul, bra däck, skön och stabil åkupplevelse, god komfort. Dessutom lättast i testet.

Canyon Roadlite 6.0
Jag har en Canyon Roadlite 6.0 av årsmodell 2010. Jag har cyklat ca 180 mil på den och den har tagit mig runt på Vättern på 8.49. Jag är helnöjd med cykeln. Den har en bra avvägning mellan race och komfort och bra delar rätt igenom. Det är nog svårt att hitta en cykel av samma kaliber för under 10 000 kr så från mig är det köpråd även på årets modell.

Den vita metallicklacken är riktigt fin.

Canyon Roadlite 6.0
Canyon 6.0 är slutsåld.
Rose Pro SL2000 som också verkar prisvärd är slutsåld.

Finns det några liknande cyklar i samma prisklass som finns i lager?

Canyon Roadlite 6.0
Arnesson skrev:
-------------------------------------------------------
> Canyon 6.0 är slutsåld.
> Rose Pro SL2000 som också verkar prisvärd är
> slutsåld.
>
> Finns det några liknande cyklar i samma prisklass
> som finns i lager?

Radon!

Tillbaka
Topp