Canyon Spectral:On e-mtb

magnil sa:
Nu släpper happykorrekta Canyon sin första e-mtb

https://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/canyon-spectral-on-first-look-51813/

Hur skall vi hantera detta? Antar att Canyon inte är OK längre? Skall vi fortfarande diskutera Canyon i forumet eller dissa dem helt?

De flesta större tillverkarna har elcyklar i sitt sortiment. Inget konstigt med det. De vill tjäna pengar.

Folk som använder dem för att köra i skogen kan man ju göra narr av utan att behöva ogilla märket.

Men å andra sidan. Canyon är väl knappast ett märke som lever på sitt creddiga rykte?

H. sa:
magnil sa:
Nu släpper happykorrekta Canyon sin första e-mtb

https://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/canyon-spectral-on-first-look-51813/

Hur skall vi hantera detta? Antar att Canyon inte är OK längre? Skall vi fortfarande diskutera Canyon i forumet eller dissa dem helt?

De flesta större tillverkarna har elcyklar i sitt sortiment. Inget konstigt med det. De vill tjäna pengar.

Folk som använder dem för att köra i skogen kan man ju göra narr av utan att behöva ogilla märket.

Men å andra sidan. Canyon är väl knappast ett märke som lever på sitt creddiga rykte?

Kom igen nu, ta efter amerikanska mtbforum: tillverkare av elmtb ska bojkottas, och elmtbförare i skogen ska skjutas.
NRA, NRA...

Fossila terrängmotorcyklar har ju haft stor fälg fram och mindre bak med fläskdäck i alla tider. Med mycket effekt blir funktionen tydligt effektiv. Alla tillverkare i mitt flöde som gör aktiv reklam för el-mtb stängs. Det är skillnad på cykel och inte cykel.

Jag gillar sadeln:

9E6ABCBF-B6C5-4174-8C61-55C328E749BA.jpeg

Alla kommer förmodligen börja tillverka e-mtb , nya hypen till i sommar att köra e-mtb.

kanske blir som med fatbike att det totalt exploderar och alla vill ha en.

Luthman Photography sa:
MtbIte sa:
Alla kommer förmodligen börja tillverka e-mtb , nya hypen till i sommar att köra e-mtb.

kanske blir som med fatbike att det totalt exploderar och alla vill ha en.

Finns det några kvar som inte har e-mtbs? Bortsett från småtillverkare alltså?

Santa cruz har inte e-mtb än , men absolut som du säger så börjar alla stora aktörer att ha e-mtb

Jag tvivlar inte en sekund på att eMTB är beroendeframkallande kul att köra i skogen. Fick prova en på en lokal cykelbutik och kom direkt upp i 43km/h utan ansträngning. På cykelväg förvisso och den var såklart lite fixad men vem kommer inte modda sin eMTB. Har många år på cross och enduro bakom mig.
Jag tycker det är solklart, eMTB är inget annat än en eCross/Enduro/Freeride MC och bör hålla sig på crossbanor. Börjar det åkas såna på våra favorit trails i skogen kommer det öka motsättningarna till all tvåhjuligt i skogen och vi kommer se fler MTB förbud.
Frågan är hur vi ska hindra att det sker?

Nere i Finale rullade det många sånna, ta sig upp för egen maskin och sen stigarna ner. Man får göra det rätt många helger innan man sparat in shuttleavgift iof men bor man i liknande område hade jag nog handlat.

Sverige och Hellasskogen är nog inte huvudmarknaden för cykeltillverkarna :)

MickeMud sa:
Jag tvivlar inte en sekund på att eMTB är beroendeframkallande kul att köra i skogen. Fick prova en på en lokal cykelbutik och kom direkt upp i 43km/h utan ansträngning. På cykelväg förvisso och den var såklart lite fixad men vem kommer inte modda sin eMTB. Har många år på cross och enduro bakom mig.
Jag tycker det är solklart, eMTB är inget annat än en eCross/Enduro/Freeride MC och bör hålla sig på crossbanor. Börjar det åkas såna på våra favorit trails i skogen kommer det öka motsättningarna till all tvåhjuligt i skogen och vi kommer se fler MTB förbud.
Frågan är hur vi ska hindra att det sker?

Man kanske skulle börja klassa "fixade" emtb som...mopeder?

Tillbaka
Topp