Canyon

Olivers

Medlem
Canyon
Jag försöker bestämma mig mellan dessa tre Canyon-modeller och undrar vilken som egentligen ger mest värde för pengarna:
  • Endurace CF 7 (Shimano 105 RD-R7100 12s)
  • Endurace CF 7 AXS (SRAM Rival AXS Groupset)
  • Endurace CF 8 Di2 (Shimano Ultegra Di2)
Jag tittar främst på prestanda, komponenter, pålitlighet och om prisskillnaden mellan modellerna faktiskt är värd det.

Jag har till exempel hört att SRAM Rival AXS är ganska lik Shimano 105, och att Ultegra kanske inte riktigt är värt det extra priset för en nybörjare/genomsnittlig cyklist som jag.

Hade gärna hört era erfarenheter och vilken ni själva hade valt. Tack!

Canyon
Jag försöker bestämma mig mellan dessa tre Canyon-modeller och undrar vilken som egentligen ger mest värde för pengarna:
  • Endurace CF 7 (Shimano 105 RD-R7100 12s)
  • Endurace CF 7 AXS (SRAM Rival AXS Groupset)
  • Endurace CF 8 Di2 (Shimano Ultegra Di2)
Jag tittar främst på prestanda, komponenter, pålitlighet och om prisskillnaden mellan modellerna faktiskt är värd det.

Jag har till exempel hört att SRAM Rival AXS är ganska lik Shimano 105, och att Ultegra kanske inte riktigt är värt det extra priset för en nybörjare/genomsnittlig cyklist som jag.

Hade gärna hört era erfarenheter och vilken ni själva hade valt. Tack!
Det finns en tråd som heter typ "officiella canyontråden" och så finns det dessutom en separat tråd om just den här modellen redan. Det är nog bättre att du skriver där.

Tillbaka
Topp