gabbeon skrev:
-------------------------------------------------------
> Hell yeah! Sub 700g? ;-)
Haha! Inte riktigt, men i alla fall sub 2 kg. Jag tror att det slutade på 1834g för ramen utan nånting på. Det är ingen högfartsram.
Pegorelli: "Inte var den snygg, lite Frankenstein över den..? ;-)"
Jomen, lite snygg är den väl ändå? Fläckvis? Men jag kan hålla med om att den ser lite konstig ut med den överdimensionerade bakgaffeln. Men nu var ju fästena gratis och såg ut så där. Inte mycket att göra åt. Jag fick dessutom göra en korrigering eftersom jag upptäckte ett större misstag när jag börjat montera vilket gör att den ser ännu lite konstigare ut nu. Nu har den i alla fall varit ute på en jungfrufärd som gick helt utan missöden. Det drog ut på tiden på grund av födelsedag, liten resa med hustrun och en brutal förkylning. Och en massa andra påhittade ursäkter. Det blev fyra mil i väldigt makligt tempo med sjukt tätdubbade däck som vägde bly. Så här ser den ut monterad:
Här är förresten rörtången som fixade Selasts pedal:
Hittades som nämnts på Arningeleden. Om nån tappat den ur fickan på cykeltröjan eller sadelväskan så återfås den mot beskrivning.
Hur cykeln kändes? Jo, som vilken cykel som helst. Nu återstår bara ett par accessoarer sedan kan man börja snegla på nästa projekt;)