Castelli Gabba - endast 999:-

Tack för den! Min gabba2 fyller 2 år i september och är lite sliten. Nu har man 2, perfekt till stundande årstid.

NickPick sa:
dtrolle sa:
Gabba 2 är skitbra. Funkar upp till 15 grader ungefär sen blir det för varmt. Behövs ingen regnjacka heller med den på.

Vilken lägstatemperatur räknar du med?

Använder vanlig cykeltröja och gabba mellan 5-15 grader. Bara justerar på fötter och händer. Går ju justera lite vad man har under också om det är ännu kallare. Under 5 cyklar jag inte.

Det är ett väldigt bra vind/vatten-lager som andas men över 15 grader blir det för varmt för min cykling.

Jag kör gabba2 året runt. Ylletröja (merino) + långärmad cykeltröja under. Reflexväst/vindväst utanpå fungerar ner till -10. Blir det för kallt åker regnjackan på över.

Senast ändrad:
Nu är priset sänkt även i affärerna. Var i Sisjöbutiken vid 16-tiden o kolla storleken när ett biträde kom o ändrade prislappen. Köpte en XL.
Kvar fanns en L o en XL. Inga på lagret.

Hämtade mitt paket idag, min Large är stor - de måste ha ändrat storleken. Någon som har köpt en M och vill byta? Min är svart, bor i Lund.

Jag köpte en XL precis som min gamla. Den nya sitter jättetajt efter 3 veckors ölpimlande frosseri utan cykling. Hur ska man veta?

Tillbaka
Topp