Casual jacka för cykling +ANNAT

Tycker den där ser perfekt ut! men det är rent visuellt :)
Kul att dina grejer redan kommit.

Jag beställde en blå M och en svart L.
Så om du är sugen på en svart L och den blir för stor för mig kan vi kanske lösa nåt. Jag ska bara ha en.

Hur länge fick ni som fått er vänta? Jag beställde min för över en vecka sen (1/11) Fick orderbekräftelse direkt. Men ingen notis om att den är skickad än. Segt…

Hur länge fick ni som fått er vänta? Jag beställde min för över en vecka sen (1/11) Fick orderbekräftelse direkt. Men ingen notis om att den är skickad än. Segt…
Jag beställde också 1/11. 3/11 dök den upp som registrerad i PostNord-appen och efter lite stillestånd så levererades den till box 8 nov.
Screenshot_20251110-175542.webp

Senast ändrad:
Samma här, dök snabbt upp i PostNord-appen men sen dess radiotystnad. I våras fick jag vänta nästan två månader så hoppas det går lite snabbare :)

Jag beställde jacka och jeans. Fick en delleverans som tyvärr var felplockad.

Enligt uppgift så håller de på att byta till två olika lager vilket kan bidra till längre leveranstider.

Den här är flexibel och bra:
Den här har jag själv, skön men litet kort i midjan när man cyklar:
Om du har gott om pengar och inte har något emot oljefläckar:

Senast ändrad:
@Batavus du missar poängen - alla du länkat till är typiska "funktionsjackor". Här handlar det om plagg som har cykelfunktion men för den oinvigde kan passera som "vanliga" kläder.
Inget nytt från North Lane Senders sen paketet blev tillagt hos Postnord den 7/11 :(
@JojjeM verkar ha haft en "lucky day".

Jag fick svar från supporten nu. Harrington 2 jackan i stl M är restad och förväntas komma in i lager den 23/11.

Antar att ni i tråden som beställde innan mig tömde lagret🙂

Jag är 184cm på 69kg, och kan eventuellt tänka mig en harrington om någon får över!

För övrigt: jackan ned löstagbart innertyg var smart!

@Batavus du missar poängen - alla du länkat till är typiska "funktionsjackor". Här handlar det om plagg som har cykelfunktion men för den oinvigde kan passera som "vanliga" kläder.
Inget nytt från North Lane Senders sen paketet blev tillagt hos Postnord den 7/11 :(
@JojjeM verkar ha haft en "lucky day".
Fast jag tycker de håller väl som vanliga kläder, ovanligt bra.

Jag fick svar från supporten nu. Harrington 2 jackan i stl M är restad och förväntas komma in i lager den 23/11.

Antar att ni i tråden som beställde innan mig tömde lagret🙂

Min känsla är att de kör på med såna här reor lite titt som tätt och dels tömmer sina laget respektive bygger orderbank.

När jag handlade i våras var det samma sak, 50% rea, men sen tog det som sagt en evighet för att de säkert hade tömt lagret och fick vänta in bästa leverans. Sen har de säkert olika lager för EU och UK som stökar till det ytterligare.

Å ena sidan segt att behöva vänta, å andra sidan är det väl bra att de "tillåter" mer försäljning än vad lagret medger även om det snabbt urholkar rea-konceptet.

Men hade ju varit nice att få ett meddelande typ "sorry due to demand we are out of stock and your order may take longer to complete" så får man välja själv.

Pepp! Idag fick jag delleverans - ett par jeans.
Dessutom har det "stora" paketet också rört sig med beräknad leverans i morgon. Typiskt nog åker jag bort så jag kommer inte kunna hämta förrän nästa vecka :(

Råkade också slå till på en Vulpine Harrington Rain på halva priset. Plockade upp den i helgen och väldigt i valet och kvalet om jag ska behålla eller byta upp en storlek. Beställde en medium. Snygg och funkar just så pass, men är tightare än väntat och snudd på kort i ärmar (ja, jag har långa armar). Samtidigt vill jag ju inte att den ska se ut som ett tält :).

Lite förvånad eftersom jag rätt ofta har small, exempelvis på TNF Nimble som @moros nämnde tidigare i tråden. Har också en Endura Commuter i medium. Den är nästan onödigt rymlig och har bättre längd på ärmar.

Hur tycker ni andra att den träffat i storlek?

Visa bilaga 803026
Hur är dina mått? Längd och vikt tex.

Själv "fick" jag en Lux zip-jacket igår, det är en stickad jacka för lite kyligare sommardagar.
Leveransförsöken är värd en mindre uppsats men det ligger på Posten och bankens uppkopplingar.

Blir retur för min del, mediumjackan blir för tight över halsen, axlarna och överarmar, large blir för lång i ärmarna och bylsig runt överarmarna....

Den är väldigt "cyklistkropp"-skuren :)

Köpte också ett par rain pants och jeans. Jeansen i small satt perfekt, precis som förra paret. Rain pants-byxorna fick jag knappt på mig trots samma storlek och de var inte heller så där stretchiga och goa utan helt stumma.

Tillbaka
Topp