CC

Deore XT

Ny medlem
CC
beställde för ett par dar sedan för första gången nåra grejer från cyclecomponents. När jag kollar på min beställningar så ståre under status att den e mottagen, men det står inget under "ordern skickad". Vad innebär detta?

CC
Den är "mottagen" ända tills den skickas. När den är skickat så dyker det upp ett kollinummer som du kan använda för att spåra försändelsen. Prova gärna SMS-avisering - funkar kanon!

CC
jarå, visst kan de det. säger inte att det är skit, säger bara att man får inte bli arg eller förvånad om det kan ta lite tid. att det inte skickas inom närmaste veckan.

CC
Deore XT skrev:
-------------------------------------------------------
> Nä, men grejen e ju att allt finns i lager. så why
> not?

Grejen är att det inte gör det....

CC
Deore XT skrev:
> Nä, men grejen e ju att allt finns i lager. så why
> not?

står allt som 2-3 dagar eller ståre som 6-11 dagar?

CC
9 dagar, så har de knappast grejjerna i lager, utan det innebär att deras leverantör i sitt ordersystem har det hemma. har nu deras leverantör saken hemma, så ska den skickas till dem, packas om till dig o sen skickas från dem. har de/du otur så stämmer inte deras leverantörs system, vilket ibland händer (de säger att de har det hemma, fast de inte har). så kan det ta tid. men 3 april, som är senaste datumet, så ska de nog ha klarat det. dit är det ju ändå över 10 dagar. då äre inte konstigt att de inte skickat det ännu

CC
Vad är det du gnäller på egentligen? Att de inte skickar tidigare än de lovat? Det är några dagar kvar till 3 april.

Har man ruskigt brått så är Cyclecomponents fel ställe att handla på. Däremot har de alltid hållit sina utlovade leveranstider när jag handlat.

CC
Jag tycker att även om dom har långa leveranstider, så brukar det stämma.

När jag har beställt från CRC så har dom visserligen varit snabba på att skicka iväg det, men så länge man inte kör med dyra DHL så brukar ju Schenker vara rätt duktiga på att tappa bort paketet så att det ger lika lång leveranstid som CC ändå.

JLarsson skrev:
> Prova gärna SMS-avisering - funkar kanon!

Jag provade det, men fick aldrig något SMS! Det stod att om det inte gick att skicka SMS:et så skulle dom skicka ut en vanlig AVI, men inte fick jag det heller. Aja, tur att man plockade kollinummret från sidan och hämtade det ändå. =)

CC
jomper skrev:
> Vad är det du gnäller på egentligen? Att de inte
> skickar tidigare än de lovat? Det är några dagar
> kvar till 3 april.
>
> Har man ruskigt brått så är Cyclecomponents fel
> ställe att handla på. Däremot har de alltid hållit
> sina utlovade leveranstider när jag handlat.

Klagar inte, ja skrev att jag va osäker på va "ordern skickad" innebar. är absolut inte överraskad över att det kan ta lång tid. Har själv jobbat lite i lager (minicars) och vet hur mycket jobb det är.
Fox skrev:
>Jag provade det, men fick aldrig något SMS! Det stod att om det inte gick att skicka SMS:et så >skulle dom skicka ut en vanlig AVI, men inte fick jag det heller. Aja, tur att man plockade >kollinummret från sidan och hämtade det ändå. =)

Kollinumret, är det ordernummret?

CC
Deore XT skrev:
> Kollinumret, är det ordernummret?

Som JLarsson sa.

Du får det när dom skickar grejerna, först då är ju försändelsen registrerad hos posten och får en identitet där.

Sedan kan du ta kollinumret, gå till ditt postkontor och säga "hej jag vill hämta ut detta paketet" och ge dom kollinummret. Leg är mycket bra också att ha. På så vis slipper man vänta på AVI:er..

CC
jonasp skrev:
>(är det någon som har kvar giltiga blå pass nu för tiden??)

Jepps, inväntar nästa omgång biometriska pass innan jag byter ut mitt fina blåa pass ;)

CC
fox skrev:
> Jag tycker att även om dom har långa
> leveranstider, så brukar det stämma.
>
> När jag har beställt från CRC så har dom
> visserligen varit snabba på att skicka iväg det,
> men så länge man inte kör med dyra DHL så brukar
> ju Schenker vara rätt duktiga på att tappa bort
> paketet så att det ger lika lång leveranstid som
> CC ändå.
>
> Jag brukar beställa till jobbet.
Då är det inga problem.

CC
Du kan i regel hämta ut försändelsen om du har kollinummret, min fru har hämtat ut flera försändelser åt mig när jag inte har kunnat så leg är ofta inte nödvändigt (eller pass/körkort osv.)

Så så fort din försändelse är skickad kan du följa paketet hela vägen från dem (cc) till ditt lokala postutlämningsställe.....När paketet nått dit kan du hämta det med kollinummret och ditt namn, innan en ev. avi kommit.

CC
Idag kom mina 2 dagarsprylar jag beställde i tisdags, kvällen är räddad!
SMS-funktionen funkade kalas så slapp vänta på avin eller ta med kollinummer (funkar kalas att kika hur det går för paketet på posten.se med kollinummret).
kvllspyssel.jpg

Nu blir det pysselkväll med vinterprojektet! :)

CC
De är väll inget fel på dom utan att ja har lagt märke till att om varan blir försenad till dom så är dom väldigt dåliga på att förmedla de till en att varan är försenad..

CC
jag har väl haft tur men när jag har handlat av dem har det gått smidigt. la precis en order som har leveranstid 1 vardag, ska bli spännande o se hur de klarar det.

CC
Beställde lite grejer i måndags, bla. strumpor som hade leverens på 4 dagar. Idag, fredag 24/3, sattes som leverensdag och jag kollade just min order och kan konstatera att den gått iväg precis som lev-prognosen sa.

Så nog funkar det som en klocka alltid, även om man kan få vänta några dar innan försändelsen går iväg.

//A

CC
Jag kan tillägga att posten lyckades vara enormt effektiva sist. CC skickade grejerna en torsdag kl 16:46. Dagen därpå 15:41 så kom paketet fram. Jag är imponerad.

CC
när de väl skickat är det ju upp till posten och de har alltid skött sig bra när de har haft hand om mina paket. så det borde komma på måndagen om det skickas idag.

CC
jonasp skrev:
> när de väl skickat är det ju upp till posten och
> de har alltid skött sig bra när de har haft hand
> om mina paket. så det borde komma på måndagen om
> det skickas idag.

Gött, då håller jag tummarna! :)

CC
Var tålmodig min vän. ;)
Det tar minst en vecka till innan de sänder iväg paketet.

När posten väl har paketet så går det faktiskt fort.
Max två dagar (egen erfarenhet).

Eftersom jag har betalat med postförskott så har jag inte behövt visa leg.
Men när jag skulle betala postförskottet med kort på posten så ville de se leg.
Hängde du med?

Om du har betalat i förväg så måste du nog visa leg...vad vet jag.

/Adam

CC
Adam7125 skrev:
> Var tålmodig min vän. ;)
> Det tar minst en vecka till innan de sänder iväg
> paketet.
>
> När posten väl har paketet så går det faktiskt
> fort.
> Max två dagar (egen erfarenhet).
>
> /Adam

Alltså när de skickar sakerna står ju på varje produkt, och hittills har de följd de när jag beställt. det innebär att det en gång tog en 11 dagar innan de skickade o en annan gång skickade de efter några timmar.

CC
jonasp: Jo jag vet, men det kan ta längre tid och hans grejjer var det ju upp till 9 arbetsdagars väntetid. Jag räknade alltså efter hans scenario och inte i allmänhet.

/Adam

Tillbaka
Topp