CCDB hjälp !

Automan

Ny medlem
CCDB hjälp !
Hej!

Kan någon tala om för mig var jag kan finna tillbehör till cane creek db dämparen ? Köpte den ny från usa, men det företaget vet bara om att dämparen finns typ.
Jag behöver shock bushes som passar (12,8mm utvändigt,hål för 8mm bult samt 16,4mm lång) och det är en 222mm dämpare jag har som ska ha 2.75 fjäder, men manitou 2.75 fjädern jag skaffade är 3mm för lång :( provat en annan 2.75 fjäder med den maxar också ut så jag måste trycka ihop fjädern rejält innan jag kan få av den.

I really need help

CCDB hjälp !
Tack för alla svar.

Vet någon om det går att få tag i dessa bussningar 5" 12,7mm någonstans här i landet ? för jag behöver dem fort och jag tar gärna från uk men då måste de kunna leverera med ups nästa dag typ, någon som vet ?

Man tycker ju att det måste gå att få tag i dessa maunting hardware/bushings här i landet, eller är det så illa att man bara måste vända sig utomlands för att få tag i så pass enkla saker, hoppas verkligen inte att det är så.

Angående fjädern ser det mörkt ut, jag ska ha en över 500 i styrka och 2.75" men de ligger alla på runt 160mm och det är för mycket, men... man får väl rigga upp något och tvinga på manitou 650x2.75" jag har, tycker bara det känns så fel att man måste göra så :(

Senast redigerad av en moderator:
CCDB hjälp !
Alla butiker som säljer SRAM/RockShox eller Fox kan ta hem bussningar åt dig. En del butiker kan ha i lager men eftersom det finns en miljard olika storlekar brukar butikerna bara ha en eller ett par storlekar hemma och tar annars hem när det behövs.

Så, har du tur finns det i butik. Har du otur får det beställas från leverantör. Har du ännu mer otur har inte heller leverantören. Omsättningen på sånt här är inte jättestor i Sverige så det funkar inte för butiker och leverantörer att sitta på jättelager.

Samma sak med fjädrar. Säljer dom RS/Sram (Vartex, SRAM Nordic, Merida) eller Fox (BikeToyz) kan de ta hem fjädrar av dessa märken. Sen om de passar din CCDB kan jag inte svara på.

CCDB hjälp !
Kan du ge mig namn på bra butiker här i landet som kan tänkas ha eller kunna ta hem sådana bussningar för 5" 12,7mm hål ? helst som levererar snabbt då.
För jag har kollat runt på de jag känner till och en kan ta hem för cloud 9 (som jag inte vet om det passar) men det tar liksom 15dagar eller så :(

CCDB hjälp !
I princip alla större butiker kan, sen om dom vill är en annan femma. När jag inte vet var du bor är det svårt att hänvisa till någon butik, dessutom kan jag ändå inte alla landets cykelaffärer så...

Det borde gå på 3-4 dagar att få hem en bussning om leverantören har i lager. Troligen 2 dagar.

CCDB hjälp !
Du har inte köpt den ny från USA - du har köpt den av mig och inte betalat eller bett om hjälp. Om det är någon som vet mer om Bo-Arne så är jag tacksam för hjälp att hitta honom så att vi kan få ordnat med betalning.

Tillbaka
Topp