cdon - sveriges svar på wish?

Jeppe_E

Aktiv medlem
Ja, vad säger man... Det var ivf nytt för mig (och nej det är inte OT)

http://cdon.se/sport/cykel/cykeltillbehör/

Visste ni t.ex. att en Top Cap i kolfiber leder till mindre vibrationer? Det ni!

cdon.png

Satan vad mycket skit de har i sitt sortiment... blandat med helt okej cykeltillbehör.

Senast ändrad:
ohellstrom sa:
Topcap med vibrationsdämpande egenskaper? Känns som detta hör hemma i hifi/voodoo-tråden haha?!

Ja, men det märks ju oftast på landsväg och dylikt. Tycker det är lite märkligt att den inte är vibrationsdämpande i skogen också? Det borde väl vara mer vibrationer där? Men det kanske är det som är dylikt. Då säger vi så. MTB är dylikt.

Man måste ange sin vikt och cykelmodell vid beställning så de kan justera in topcapen för optimal egenfrekvensreduktion.

Jeppe_E sa:
Men det kanske är det som är dylikt. Då säger vi så. MTB är dylikt.
Vet inte om det kommer som en chock för dig men MTB är en förkortning av det i texten omnämnda "mountain bike"
Hoppas inte jag förstörde julen för dig nu, men det kan ju vara bra att veta framgent.

Preacher sa:
Man måste ange sin vikt och cykelmodell vid beställning så de kan justera in topcapen för optimal egenfrekvensreduktion.

Jag var skeptisk först men det där låter ju faktiskt väldigt vetenskapligt och seriöst. Jag beställer till alla cyklarna.

/Johan

emmer sa:
Jeppe_E sa:
Men det kanske är det som är dylikt. Då säger vi så. MTB är dylikt.
Vet inte om det kommer som en chock för dig men MTB är en förkortning av det i texten omnämnda "mountain bike"
Hoppas inte jag förstörde julen för dig nu, men det kan ju vara bra att veta framgent.

Va? Jag trodde MTB var förkortning av Mountaine bike. Du menar alltså att det är samma lika?

yosemite.png

Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
Topcap med vibrationsdämpande egenskaper? Känns som detta hör hemma i hifi/voodoo-tråden haha?!

Ja, men det märks ju oftast på landsväg och dylikt. Tycker det är lite märkligt att den inte är vibrationsdämpande i skogen också? Det borde väl vara mer vibrationer där? Men det kanske är det som är dylikt. Då säger vi så. MTB är dylikt.

Lera är dylikt.

ForesterGuy sa:
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:

Lera är dylikt.

Ja och MTB kör man ju i lera, så det är ju solklart då. Precis som jag sa. MTB är dylikt ;)

Läser man noga så är det solklart var och när denna fantastiska produkt fungerar bäst:

Kolfiber <särskrivning> cyklar, Racer <särskrivning> cyklar, mountain <särskrivning> bikes och övriga cyklar.

Mindre vibrationer på landsväg (underförstått: oavsett cykeltyp framförd på landsväg) och dylikt (underförstått: oavsett cykeltyp framförd på alla andra underlag som inte är landsväg).

Produkten funkar INTE om ens cykel/cykling faller utanför kategorierna ovan. Där funkar topcaps i metall bättre.

Om man skulle köpa ett dussin topcaps och en/ett sadelstyre(?) till en lastcykel så måste den bli lätt som en räser och dessutom helt vibrationsfri?

Är den grön som på bilden eller röd som texten säger?
Inte lätt när anställda på cdon.com blivit så inavlade att de blivit helt färgblinda...

Bilagor

• rodlrgron.jpg
    rodlrgron.jpg
    67 KB · Besök: 47
Problemet är väl att CDON blivit någon form av försäljningsportal...

Som ventilhattarna säljs av "TemNet" och cykelgrejerna ovan av "sumodeal"...

Tidigare hade dom bara typ Adlibris och Tretti under paraplyet, men nu verkar dom ta in nästan vad som helst...

cdon är så lustiga. Om jag beställer tre CD-skivor. Så skickar de först den ena, sedan den andra, sedan den tredje. Gärna på efterföljande dagar också. Snacka om slöseri med resurser.

Tillbaka
Topp