Cervelo r5

Cervelo r5
Jag har en R3 fr 2013. Vet inte hur lika de är. Men skulle jag välja idag hade jag nog valt en annan ram eller märke. Min R3 har svårt att svälja de bredare fälgarna o däcken. Bredare fälgar med bredare däck är ju det nya svarta. ;)

Mina 25 mm tar i bakgaffeln och bakstadgen på ramen. Tror inte att 28 mm skulle få plats alls. Men visst! Det är en snygg cykel, och säkert jäkligt bra på alla sätt o vis. Men det är inget jag som glad motionär har fördel av. :)

Cervelo r5
Har en 2014 R5 med 23mm däck på dura ace hjul och det finns utrymme för bredare däck. De R5 som säljs nu verkar ha 25mm som standard.
"25c tires for premium ride quality" enl deras hemsida.
28 mm skulle nog bli väldigt tight.
//C

Cervelo r5
Kul och tack för inlägg....men vadå? R bredare fälgar the new shit??? Jagar cykel som är över min nivå som nyfrälst men frun har en Derosa Planet hon nog snart vuxit ur och då tänkte jag att denna vare bra nästa steg.

Cervelo r5
welovewei sa:
Jag har en R3 fr 2013. Vet inte hur lika de är. Men skulle jag välja idag hade jag nog valt en annan ram eller märke. Min R3 har svårt att svälja de bredare fälgarna o däcken. Bredare fälgar med bredare däck är ju det nya svarta. ;)

Mina 25 mm tar i bakgaffeln och bakstadgen på ramen. Tror inte att 28 mm skulle få plats alls. Men visst! Det är en snygg cykel, och säkert jäkligt bra på alla sätt o vis. Men det är inget jag som glad motionär har fördel av. :)

Trots det har den vunnit Paris Roubaix. Märkligt.

Tillbaka
Topp