Chain Reaction Cycles - Kommer grejorna med Posten?

Octagon

Aktiv medlem
Enligt Parcel force international ska mitt paket vara levererat till det "lokala postkontotet" i tisdags. Jag har emellerid inte fått någon lapp i lådan. Eller SMS eller annat. Tänkte bara höra hur det brukar gå till när Du får grejor från CRC?

Anledningen till att jag är extra paranoid är att mitt postkontor (ICA) struntat i att skicka ut lappar tidigare. Den värsta gången var det en privatperson som skickat (pjäxor på blocket). Butiken sa, att nej, dom tänkte inte leta, men att anledningen till att lappen inte kommit vara tt personen nog blåst mig och aldrig skickat något paket. Efter några veckor gick paketet i retur, vände hos avsändaren och försvann sen i posthanteringen. 3 månader senare kom pjäxorna fram, lagom till midsommar!

Jag fick min senaste leverans i brevlådan, med det var bara ett kuvert. Annars har jag fått hämta ut större paket hos ombud.

Om det är skickat med Parcel Force så blir det vad jag vet Schenker i Sverige. Ring till deras kundtjänst i Helsingborg och ge dem tracking-numret så får du veta vilket ombud det ligger hos, och vilket löpnummer paketet har.

Kundservice Parcel utrikes (import, GLS)
Tel: 042-38 70 40

Det verkar som det kan vara 50-50 posten eller schenker. men ring till telefonnumret ovan så ser dem vem som tar det. riktigt trevliga och snabbt gick det!

CRC var dock inte riktigt lika snabba som utlovat men grejerna kommer ju fram tillslut.

När jag har beställt från Chain Reaction så är det alltid en naken fé som knackar på dörren.

Tack så mycket! Inga nummer funkade att skriva in hos schenker eller posten, men jag ringde Schenker och gav dom nummret som börjar på 98... Paketet ska ligga hos mitt värdelösa postombud och dom borde ha skickat ut en lapp, vilket dom som vanligt har struntat i. Nåja, jag fick ett löpnummer, så nu kan jag hämta paketet utan lapp. Tur att man är van vid ICA Kryssets servicenivå, annars hade grejorna åkt tillbaka till Nordirland.

Uppdatering på detta:

Om CRC skickar med Trakpak får man en 20-siffrig kod som börjar med tre bokstäver.
Går man in på http://www.trackmytrakpak.com så får man där...

En ny 20-siffrig kod som består av bara siffror. Det är ett Kolli-ID då. Går man till Schenker och skriver in den (söka på Kolli ID) så kommer det upp där.
https://www.dbschenker.se

Det ska inte vara lätt! :)

Octagon sa:
Tack så mycket! Inga nummer funkade att skriva in hos schenker eller posten, men jag ringde Schenker och gav dom nummret som börjar på 98... Paketet ska ligga hos mitt värdelösa postombud och dom borde ha skickat ut en lapp, vilket dom som vanligt har struntat i. Nåja, jag fick ett löpnummer, så nu kan jag hämta paketet utan lapp. Tur att man är van vid ICA Kryssets servicenivå, annars hade grejorna åkt tillbaka till Nordirland.
Du ringer Schenker och uppger ditt spårnummer och då ligger det vid ett Schenker ombud ,Varför skall PostNord skicka ut lapp till dig
Och det är inte ombudet som skickar dig en lapp utan det går centralt i från segeltorp.När det gäller PostPaket
Schenker skickar ett sms med ett löpnummer på sina privat paket
Sen är Schenker ett företag och PostNord ett företag
Så skyll inte på ombudet som du kastade galla över.

Sambal Oelek sa:
Uppdatering på detta:

Om CRC skickar med Trakpak får man en 20-siffrig kod som börjar med tre bokstäver.
Går man in på http://www.trackmytrakpak.com så får man där...

En ny 20-siffrig kod som består av bara siffror. Det är ett Kolli-ID då. Går man till Schenker och skriver in den (söka på Kolli ID) så kommer det upp där.
https://www.dbschenker.se

Det ska inte vara lätt! :)

Nix! dessutom verkar det vara störningar i Schenkers trackingsystem

Jag fick mitt Park tool pcs9 idag och det kom med Bring, funkade sjukt smidigt med spårning och allt ? Däremot väntar jag fortfarande på min Cube stereo 120 hpa pro, skickad i förra veckan från Österrike med Schenker. Sitter fast i München av någon oförklarlig anledning?

Bring de två senaste gångerna, faktiskt så sent som igår, fanns att hämta hos ombudet någon timme efter att sms kommit. Påminner mig om att kartongen fortfarande är oöppnad :)

Om man har en smart mobil så är postens app faktiskt väldigt användbar när lokala ombudet klantar sig. Har flera gånger haft paket som "inte har kommit" men efter ett samtal till Postnord/DHL så brukar de hitta paketet väldigt snabbt :)

Sist jag beställde kom det inte alls. Valde dhl express.

De vände i nån brittisk stad och åkte tillbaka igen. Farligt innehåll (kedjeolja) crc kunde inte skicka ordern igen. Tyckte jag skulle beställa igen och hoppad det fungerade den gången.

Jag tog mina pengar och gick annorstädes.

Har alltid fått med posten men senaste två gångerna med Schenker. Har fått vänta 4 respektive 5 dagar längre med Schenker..

evirob sa:
Om man har en smart mobil så är postens app faktiskt väldigt användbar när lokala ombudet klantar sig. Har flera gånger haft paket som "inte har kommit" men efter ett samtal till Postnord/DHL så brukar de hitta paketet väldigt snabbt :)
Behöver du appen för att ringa samtalet till Postnord/DHL, eller på vilket sätt är den användbar?
På min mobil går det att ringa samtal fr scratch, helt utan post-app :-)

Senast ändrad:
sdx sa:
Octagon sa:
Du ringer Schenker och uppger ditt spårnummer och då ligger det vid ett Schenker ombud ,Varför skall PostNord skicka ut lapp till dig
Och det är inte ombudet som skickar dig en lapp utan det går centralt i från segeltorp.När det gäller PostPaket
Schenker skickar ett sms med ett löpnummer på sina privat paket
Sen är Schenker ett företag och PostNord ett företag
Så skyll inte på ombudet som du kastade galla över.

Tycker det är lite oschysst att rasa på ett 7år gammalt inlägg.

Crc har skickat "gratis" med både Schenker och Bring, det förstnämda fraktbolaget är inte att föredra, mina senaste ordrar som gott med Schenker har "försvunnit" i ca två veckor för att sedan dyka upp hos lokalt ombud utan att det gått att spåra. Bring har däremot leverat på ca 3-4 dagar med fungerande spårnummer. - Valt fraktsätt har varit 4-7dagar spårbart bägge gångerna.

Schenker hade lämnat svar till företaget som skickat min cykel, att den var "lost"?!?! Hur f..n kan man tappa bort en cykel, som redan är på väg. Det ska tilläggas att allt som gick med samma transport levererades den 8/6? Känns som att den blivit stulen, har ju svårt att tänka mig att ett cykelpaket bara försvinner?

Tillbaka
Topp