Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag har tappat mitt skydd och det verkar som om leverantören inte kan få fram ett nytt. Vad tror ni om att använda silvertejp som skydd och räkna med att få byta det så fort man råkar ut för chain stuck?
Termen är nog "chain suck" där kedjan fastnar i klingan fram och dras upp mellan ramen/kedjestaget och klingan.
Min erfarenhet är iaf att silvertejp inte har en chans, har man lite kraft på pedalerna trasas den sönder direkt och ramen blir skadad och repad. Om det finns plats skulle jag våga mig på att vira en innerslang runt ramen och hoppas att segheten i slangen är tillräcklig för att rädda ramen.
Annars får det bli valfri tunn metallbit limmad eller tejpad.
Jag satte dit den gamla plåtbiten o nog satt den alltid. Men jag har haft några nya episoder med fastnad kedja och nu är plåten sabbad. Jag fick slita för att få loss den. Så jag behöver ett nytt skydd. Vulktape kanske ger liknande effekt som innerslangen gör?
Jag lade själv på några lager silvertejp på min ram i somras och det enda som var bättre med det är att man får en liten gnutta marginal/varning innan kedjan fastnar, och att den inte sitter / kläms lika bängfast iom att tejpen ändå agerar mellanskikt.
Ett kraftigt buntband kan också vara en lösning. Då kan man låta själva "fästanordningen" på buntbandet + en stump band sticka ut en bit horisontellt underifrån från ramen mot stora drevet och på så sätt på ett tidigt stadium hindra att kedjan följer med upp.
ratatosk skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är nåt fel på Kristoffers bild.
> Hur fick du chainsuck med klingorna på andra
> sidan? O varför har du satt dem där?