Chainreactioncycles vs Wiggle vad gäller rabatter

Höjdskräck

Aktiv medlem
Har köpt grejer för ca 900 € det senaste året på Chainreactioncycles. Hade jag handlat på Wiggle så skulle jag ha varit Platinum-kund.

Från Wiggles hemsida: "Platinum customers have spent over £500 in the last 365 days and receive an exclusive 12% off list price."

Jag ser inget liknande på Chainreactioncycles hemsida. Jag ska just shoppa för ca 1 100 € och undrar då varför man i hela friden ska välja Chainreaction istället för Wiggle i framtiden eller har jag missat nåt? Finns det något liknande kundprogram på Chainreaction (har letat men ej funnit)?

Rabatten gäller bara på listpriset så beroende på vad man brukar köpa är det inte alltid (ofta) man får ut något för den.

mkallstrom sa:
Rabatten gäller bara på listpriset så beroende på vad man brukar köpa är det inte alltid (ofta) man får ut något för den.

Misstänkte det. Men i det här fallet ska jag köpa en ny cykel till listpris och då hade 12% rabatt varit mycket värt om jag bara hade valt Wiggle istället för Chainreaction första gången jag handlade.

Du får helt enkelt jämföra var du får bäst pris. Handlar själv ungefär lika mycket från båda ställena. När jag skulle köpa en ram nu till mitt cykelbygge, så hade ändå CRC lägst pris på den trots min rabatt på Wiggle.

weldion sa:
Du får helt enkelt jämföra var du får bäst pris. Handlar själv ungefär lika mycket från båda ställena. När jag skulle köpa en ram nu till mitt cykelbygge, så hade ändå CRC lägst pris på den trots min rabatt på Wiggle.

Ok, bra att veta!

Samma pris i det här fallet dock (Vitus Sentier 29 VR 2019) ...
https://www.chainreactioncycles.com...-vr-mountain-bike-slx-1x11-2019/rp-prod173162
http://www.wiggle.co.uk/vitus-senti...1-2019/?curr=EUR&dest=13&prevDestCountryId=13

Jag är i samma situation köpte en massa på crc innan jag såg platina grejen.

Det jämnar nog ut sig? Samma ägare och samma krav på marginaler. En kör med mycket rea priser den andra med lojalitetsrabatt.

jonte987 sa:
Jag är i samma situation köpte en massa på crc innan jag såg platina grejen.

Det jämnar nog ut sig? Samma ägare och samma krav på marginaler. En kör med mycket rea priser den andra med lojalitetsrabatt.

I längden kanske det jämnar ut sig. Men en ny 2019-års Vitus gissar jag kommer ha samma pris på CRC och Wiggle och i detta enskilda köp gör platina-rabatten cirkus 132 € vilket gör att jag är lite extra undersökande just nu.

Blir det bättre pris att handla i EUR än SEK (standard när jag surfar in på CRC och wiggle) eller GBP?
(undrar eftersom du snackar EUR hela tiden här i tråden)

ooms sa:
Blir det bättre pris att handla i EUR än SEK (standard när jag surfar in på CRC och wiggle) eller GBP?
(undrar eftersom du snackar EUR hela tiden här i tråden)

Nä, det vet jag inte om det blir bättre i EUR än SEK. Bor i Spanien och får min lön i EUR, det är därför.

Tillbaka
Topp