Chrome-väskor, igen...

hakanf

Aktiv medlem
Chrome-väskor, igen...
Hej!

Jag funderar på en Chrome Metropolis och har lite funderingar:

Finns de här i Sverige (i mitt fall sthlm) så man kanske kan testa dem (eller om ngn vänlig person som har en kan låta mig testa)?

CRC tar ca 1350kr plus frakt men om man beställer direkt från Chrome i USA tar de $120, vilket blir lite över 900kr (plus frakt). Nån som testat att köpa direkt?

Är det nån som jämfört med Pacs väskor, som en del jag känner rekommenderat?

Chrome-väskor, igen...
fick hem min minimetro från CRC i måndags, är mycket nöjd. den är perfekt i storlek, fattar inte hur man ska kunna ha de större modellerna :D sitter ruskigt skönt, avlastar trycket mycket bättre än min förra "budväska". det andas kvalitet lång väg. är grymt nöjd, visst, den kostar, men sen får man vad man betalar för, livstid garanti oxå på matrial o arbete. tänkte först beställa från usa, men sen visade det sig att de skulle ha typ 5-600 kr i frakt, oavsett om man valde det långsammaste elelr snabbaste, så beställde som sagt från CRC. är grymt nöjd.

Chrome-väskor, igen...
Jag var grumt impad av polarens Chrome Metropolis tills jag skaffade en PAC.
Sida vid sida vinner PAC eftersom dom har tänkt mera.
Men Chrome kommer som god tvåa jämfört med andra väskor, och lämnar Timbuk2 bakom sig med hästlängder. Köp du en Chrome, dom är bra.

Chrome-väskor, igen...
Har själv en metropolis och tycker den är helt OK. Trots att min är dubbelt så stor (packvolym) som min gamla Timbuk2 är den mycket bekvämare att hojja med.

Köprekommendation även härifrån.

Chrome-väskor, igen...
Oh, vilken tur att ni inte dissade Chromen :o

Min lilla borde anlända på måndag. Hade inte varit kul att cykla förbi åmänningevägen och utstå spott och spe på grund av väskan. Man kan kanske tycka att man köper precis det största man kan, men jag behöver få med mig lite kläder och ett par vinare mellan hemmet och jobbet. Då verkar minimetron perfekt (som jag beställde i olivgrön)

Chrome-väskor, igen...
Kom ihåg att köp utanför EU betyder moms & tull när det tas in i landet. Så länge värdet överstiger 500,- ÄVEN om paketet är märkt som gåva.

Edit: Fraktkostnaden räknas in i värdet.

Senast redigerad av en moderator:
Chrome-väskor, igen...
Jo, jag misstänkte att sånt skulle tillkomma. jag har förresten en Timbuk2 nu, som väl funkar sisådär. Var kan man köpa Pac då?

Chrome-väskor, igen...
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Oh, vilken tur att ni inte dissade Chromen :o
>
> Min lilla borde anlända på måndag. Hade inte varit
> kul att cykla förbi åmänningevägen och utstå spott
> och spe på grund av väskan. Man kan kanske tycka
> att man köper precis det största man kan, men jag
> behöver få med mig lite kläder och ett par vinare
> mellan hemmet och jobbet. Då verkar minimetron
> perfekt (som jag beställde i olivgrön)
>
>
>
> ----------------------------------
> Tydligen kan man ha för många cyklar.

fan på att härmas då :D fick ju min olivgröna mimimetro i måndags, tur vi inte bor i samma stad :D
är grymt nöjd med den. det är lite roligt att de anger detta som deras minsta, för SÅ liten är den knappast :D större än de flesta andra väskor :D

Chrome-väskor, igen...
Den skillnad jag märkt på chrome gentemot timbuk.

Chromen sitter bättre, den formar sig mer efter kroppen och axelremmen är fetare (tjockare och vadderad) vilket gör att den inte skär in i axeln.

Chromen är uppbyggd av två separata väskor, en vattentät innerväska i canvas/plast eller vad det är, timbuken är "en väska" med nåt plastmaterial på insidan. Vet inte om det är detta som gör att chromen formar sig lättare.

Plastclips dragkedjor och andra detaljer är mer rejäla, hela konstruktionen känns mer robust.

Tillbaka
Topp