Cinelli

Daniel89

Medlem
Cinelli
Tjena

Har lite planer att öppna en butik och även webshop!

Har funderingar om man skulle börja sälja cyklar och delar av märket Cinelli

Är det något ni tycker låter som en bra idé?
Är det något som ni konsument skulle vara intresserade över?
Föredrar ni andra märken? i så fall vad/vilka?
Ska man sälja kompletta cyklar eller ramar och delar för sig?

Säg gärna vad ni tycker och känner? vad ni saknar ?

Cinelli
Två märken som behöver mer footprint på den Specializedsjuka svenska marknaden.

BMC
Finns väl i nån håla redan kanske, har aldrig sett i butik. Enda LVGmärket jag gillar. BMC Granfondo Disc DuraAce Di2 är den ultimata pulverpendlaren.

SANTA CRUZ
Behöver det motiveras? Folk verkar ju flytta till amerikanska västkusten för att få köra SC.
Bronson Carbon XX1 - det hetaste man kan tänka sig på AM-sidan just nu.

Cinelli
Cinelli är ett riktigt trevligt cykelmärken som definitivt borde finnas på den svenska marknaden.
Jag personligen är trött på alla kartonghojar med specar som jag ändå aldrig är riktigt nöjd över.
Tyvärr brukar lösa ramar vara hopplöst överprisatta på marknaden så visst verkar det som att ramtillverkarna helst säljer kompletta hojar.
Ska man lyckas med en webshop så gäller det att ha attraktiva prylar till ett vettigt pris.
Dessutom bör man ha relativt korta leveranstider och att kombinera det med en liten lagerhållning och en kostnadseffektivt företag är inte helt lätt.
Kan på sätt och vis förstå att cykelhandlarna håller sig till de stora kända märkena på marknaden även om det är hur tråkigt som helst att se samma produkter i var och varannan affär.
Lycka till med ditt projekt här och har du bara rätt produkter produkter, rätt prisatta så kan du lyckas med din idé.

Cinelli
Stuvstaix skrev:
-------------------------------------------------------
> Två märken som behöver mer footprint på den
> Specializedsjuka svenska marknaden.
>
> BMC
> Finns väl i nån håla redan kanske, har aldrig
> sett i butik. Enda LVGmärket jag gillar. BMC
> Granfondo Disc DuraAce Di2 är den ultimata
> pulverpendlaren.
>
> SANTA CRUZ
> Behöver det motiveras? Folk verkar ju flytta till
> amerikanska västkusten för att få köra SC.
> Bronson Carbon XX1 - det hetaste man kan tänka
> sig på AM-sidan just nu.

BMC=Cykelcity.

PG

Cinelli
En av mina bästa cyklar var en Cinelli aliante med alu ram och kolfiber bakgaffel. Suveräna egenskaper och skulle gärna köpa en igen. Lycka till med planerna.

/Mats

Cinelli
Ja jag säljer Cinelli och det gör även Childstore. Jag har sålt en Strato och en Zydeco och har för tillfälle 7 ramar hemma. Och ett ganska stort sortiment på tillbehör. Är det nåt speciellt är det bara att fråga. Vad jag inte kan göra pga att jag inte har en riktig butik är ta hem flera storlekar för att testa och känna. Det är iaf inte möjligt just nu.

Cinelli
Läser man happy känns det som att det finns ett intresse för t.ex. engelska stål-HTs. Kanske inte är så lättsålt till andra än just entusiaster dock.

Cinelli
Bengt-re sa:
Hur gick det med Cinellli ramarna? Jag är på jakt efter en Cinelli VIGORELLI Road ram. Går ju iofs köpa på bike24...

Nu vet jag inte vem frågan är riktad till, men Simona har så vitt jag vet tyvärr slutat med försäljning av cykeldelar vet inte hur det är med andra.

Cinelli
Cinelli
Bengt-re sa:
iMats sa:
Bengt-re sa:
Hur gick det med Cinellli ramarna? Jag är på jakt efter en Cinelli VIGORELLI Road ram. Går ju iofs köpa på bike24...

Finns även på närmare håll: https://www.urbanbikewear.com/cyklar-cykelramar/cykelramar/landsvag/

Ser man på! Det här kommer att bli en rolig cykel!

Kanske en byggtråd till och med då jag har lite ovanliga idéer om vad jag tänker mig denna gången.

Fantastiskt snygg ram! Ska bli spännande att se den färdig.

Cinelli
Den här var ju snygg!

Bilagor

• vigorelli_disc_bici.jpg
    vigorelli_disc_bici.jpg
    93.9 KB · Besök: 41
Tillbaka
Topp