citytävlingar i mtb

• Trådstartare Trådstartare cyclepro
  • Start datum Start datum
C

cyclepro

Guest
citytävlingar i mtb
Här kommer två helgtips. Imorgon är det en citysprinttävling i centrala delarna av Motala och nästa helg, den 24:e, är en likadan i Örebro. Dessa två tävlingar fungerar som längskidornas sprint. Kort bana med naturliga hinder som trappor + byggda hinder. Först körs individuella tidstempon, sen heat med fyra åkare åt gången där de två första går vidare. Både dam o herreliten i mountainbike är där. Kom dit o hejja fram din favorit. (mig?) :-) Första start från kl 10:00

trevlig helg!

citytävlingar i mtb
ja är osäker på det där men ring Lasse o fråga. Nr finns i inbjudan. Start e efter 10:30. Ställ videon och kom hit... / o

citytävlingar i mtb
ja.. det är ju det som är det tråkiga med sprintloppen. vi blir två av fyra inbjudna som kommer från spårvägen. hade det varit ett vanligt parklopp på ca 1 h hade alla kommit. hur kul är det att åka 2,5 h dit för att tävla i bara några minuter och på köpet köra sönder hjulen? well, jag kommer ner och provar på i varje fall. undrar om jag ska ta träningscykeln eller tävlingscykeln.....

citytävlingar i mtb
varsegod att ordna fram tillstånd.

fast det finns grymmare terräng vid slussen. branta kullerstensgator. slottsbacken är ju platt som en pankak i jämförelse.

citytävlingar i mtb
Micke, Öijer mfl. KOM TILL ÖREBRO! Det är sjukt kul att köra City Sprint. Kan intyga detta efter racet i Motala. 16 herrar och 8 damer går vidare efter tempot.

Bästa hälsningar - saradanielson.com

citytävlingar i mtb
långholmen har ju tidigare varit plats för en stor tävling, och det krävdes en väldig massa jobb för att få till det hela. och då behövdes det inte ens stängas av trafik mm.

räkna med kvällsarbete närmsta halvåret för att få en sådan tävling i lås.... och vem vill göra det i dagens läge? dte blir ett rätt stort ekonomiskt prodjekt av det hela.. och gör man det stort är det lättare att få till pengar. bjuda in hela världsliten osv..... det är mer än dra lite band för att göra en tävling.

en bana runt slottet är förövrigt Miches dröm.. jag ahr lagt fram förslaget för stcf men ingen verkade ens höra,,, nåja.. den festivalen i hammarby sjöstad/söder kommer nästa år förhoppningsvis ha ett mtb-arrangemang och jag får säga mitt.

stockholm är tyvärr sämsta platsen i landet för dylika mtb-aktiviteter centralt. mindre städer vill ha jippon som drar folk, stockholm har redan folk i överflöd.

citytävlingar i mtb
Jag var ju i Örebro förra året och visst var det kul. Men roligare än att bara köra kval vill man ju ha för att spendera 4 timmar i bil och missa VM-sändningarna.

Förra året gick ju alla vidare efter kvalet som bara var en form av seedning.

citytävlingar i mtb
japp.. som skidsprinten.. kanske någonting för Mattias L att hugga klorna i... fast det är svårt att göra ett motionsarrangemang med så litet deltagarnatal som ett kortlopp ger.

en liten tävlingsserie med prispengar runt rudan däremot skulle vara kul :)

citytävlingar i mtb
öijer,, jag då. som kan köra tävling i järfälla istället... bra träning. om jag inte får mer än kvalet i benen så får jag nog ge mig själv bakläxa och träna några fler varv...

det kan bli jättekul, eller bara slöseri med tid.

citytävlingar i mtb
jag vet egentligen inte.. men runt 4 minuter x antal heat man får köra. med andra ord 4-20 min totalt? nu gissar jag bara.

citytävlingar i mtb
antalet varv ökar ju närmre finalen man kommer.
Minns inte riktigt men kvalet var ett varv.
Sen tror jag det var två varv och i semi tre och final 4?
Eller något liknande iaf.

citytävlingar i mtb
banan i Motala var ca 1300 meter. Örebro ca 1000 meter. Antalet varv e som öijer sa: antalet varv ökar ju närmre finalen man kommer.
Minns inte riktigt men kvalet var ett varv.
Sen tror jag det var två varv och i semi tre och final 4?
Eller något liknande iaf

citytävlingar i mtb
japp. ungdomarna var snabba sombara den. vissligen var det bara.. äsch.. yngre personer som slog mig när jag tänker efter. men nu är man en erfarenhet rikare. kul arrangemang!

Tillbaka
Topp