ComHem, fuck you!

ComHem, fuck you!
Ha Ha Är det verkligen så här?

Ett svar är aldrig långt borta på Com Hem.

--------------------------------------------------------------------------------
Din fråga:
Vill ha hjälp med installation av nytt abonemang.
Enligt avtal skall detta utföras utan kostnad.

Var vänlig och bekräfta tid via telefon.
018-351410

Med vänlig hälsning

Jag
SVAR 2009-05-20 07:44
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Kamapanjen ni tecknade så har ni fri installation.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Kalle kallesson

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se

FRÅGA 2009-05-20 20:24 - Uppföljningsfråga angående: Beställa tjänst
Hej Kalle
Vi har ju inte fått någon hjälp.
Vi vill ha hjälp med installationen så fort som möjligt
Var vänlig och bekräfta tid via telefon. 018-351410
MVH Jag

-------

EDIT Fortsättning följer

Senast redigerad av en moderator:
ComHem, fuck you!
Fick precis hem ett nytt avtalsförslag för föreningen. De tyckte vi skulle passa på att kollektivansluta alla pensionärer till derad trippel play. snällt av dem.

ComHem, fuck you!
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick precis hem ett nytt avtalsförslag för
> föreningen. De tyckte vi skulle passa på att
> kollektivansluta alla pensionärer till derad
> trippel play. snällt av dem.

nappa på avtalet

alzheimer är ett anställningsvilkor hos Comhem, det lär även ge rabatt på abonemanget och pensionärer kanske rent statistiskt oftare är drabbade.

ComHem, fuck you!
Då var det dags igen,

Jag har felanmält sedan den 13:e. De har vela tskicka ut en tekniker vilket de gjorde typ en vecka innan den 13:e. Jag undrar varför de ska skicka ut en tekniker igen när de var en förra veckan.

De säger att de vet inte men de ahr inte befogenhet att göra något annat..HAHAHAHAHAHA!!!

Så jag hade två val. antingen att ta tillbax anmälan eller stanna hemma en halv dag til från jobbet och invänta teknikern. Sen hittade de även på att han skulle ha emd sig speciella verktyg denna gång. Något som visade sig vara ren lögn.

Imorse ringde teknikern och undrade varför han skulle ut tikl mig igen. Han tyckte detvar löjligt då han avr där nyss..HAHAHAHAHAHA

Ja ni fattar hur jävla bra dom e!

Men när vi höll på och velade så visade det sig att mitt internet ivf låg nere nu, så han fick koma ut ivf. Han visste itne vad felet var men chansade på att byta två utag inne hos mig. och vipps, det blev bättre!!!!

Skönt att det bara tog två år att byta två utag!

Vi får se hur länge det håller i sig?!

ComHem, fuck you!
Ville skrev:
> Vi får se hur länge det håller i sig?!

Du fick med dig lite fina göteborgs-vibbar hem helt enkelt så nu kommer det hålla.

ComHem, fuck you!
jaha, då har det varit strömavbrott i norra stockholm i en timme. men nu är strömmen tillbaka!
allt funkar, utom..... Comhem! "Söker efter signal" säger den, analog och digital tv likadant.
jag har inte dragit ur antennen under strömavbrottet.
vad ska man göra? hittar ingen hjälp på comhems hemsida mer än att kolla alla kablar.
omstart av boxen lär ju inte hjälpa då analoga inte heller funkar.

ComHem, fuck you!
-"Hej, jag vill veta varför ni ännu efter 4v inte skickat ut någon tekniker, eller varför de inte ens hört av sig!"
-"De har försökt kontakta dig vid flera tillfällen men inte fått tag i dig."
-"OK, det var konstigt. Vilket nummer har de ringt på?"
-"Ditt mobilnummer."
-"OK, VILKET mobilnummer?"
-"Det som du angett hos oss som ditt nummer!"
-"OK, vilka SIFFROR är med i det numret?"
-"070-xxx xxx xx"
-"Öhm, det är mitt gamla nummer. Det trodde jag var bytt, dessutom frågade tanten som tog emot felanmälan efter ett nummer de kunde nå mig på. Titta i fritexten!"
-"Oj, titta där. Fast teknikerna läser aldrig fritexten när de får ordrarna..."

SUCK! Fuck you comhem!

ComHem, fuck you!
Alltså jag blir rädd här, comahem har gjort något bra, antagligen helt ofrivilligt.
På mitt 12-24 Mbps abbonemang har jag nu runt 27 Mbps på när jag mäter det. I början hade jag 5.
Känns konstigt att tänka comahem och försöka frammana en positiv tanke.

ComHem, fuck you!
Jag räknar timmarna till den dag då vi får optofiber indraget i huset, enligt planen kommer det efter nyår. Synd bara att jag måste betala för Comhems tv-grundutbud även om jag inte har någon tv... :(

ComHem, fuck you!
kalis skrev:
> -"Hej, jag vill veta varför ni ännu efter 4v
> inte skickat ut någon tekniker, eller varför de
> inte ens hört av sig!"
> -"De har försökt kontakta dig vid flera
> tillfällen men inte fått tag i dig."
> -"OK, det var konstigt. Vilket nummer har de ringt
> på?"
> -"Ditt mobilnummer."
> -"OK, VILKET mobilnummer?"
> -"Det som du angett hos oss som ditt nummer!"
> -"OK, vilka SIFFROR är med i det numret?"
> -"070-xxx xxx xx"
> -"Öhm, det är mitt gamla nummer. Det trodde jag
> var bytt, dessutom frågade tanten som tog emot
> felanmälan efter ett nummer de kunde nå mig på.
> Titta i fritexten!"
> -"Oj, titta där. Fast teknikerna läser aldrig
> fritexten när de får ordrarna..."
>
>
> SUCK! Fuck you comhem!

jag blir inte enns förvånad när ajg ser det du skriver....=D

ComHem, fuck you!
Att ringa till Com Hem är Kafkaartat. Tre timmar och NIO samtal senare hade jag som vanligt inte kommit någonstans med mitt ärende som gällde en betalningspåminnelse på en faktura som de hade makulerat. Trots det får jag en påminnelse. Jag orkar inte bråka, så jag betalar den. Men när det dagen efter kommer ett inkassokrav går jag i taket.

Ringer och är som vanligt upprörd innan de ens hinner svara.
Vad som händer sedan orkar jag inte redogöra för, men jag fick till svar att de inte tänker göra någonting åt saken och att jag måste betala inkassokravet på en MAKULERAD FAKTURA SOM JAG ÄNDÅ HADE BETALT!

Ringer till inkasso veckan därpå och får till svar att ärendet är avskrivet. Jag saknar ord.

Mitt hat gentemot Com Hem är bottenlöst, och i höst ska jag äntligen säga upp mitt internet abonnemang. Vilken befrielse det ska bli. De är fan inte kloka i huvudet!

ComHem, fuck you!
smiley skrev:
> Att ringa till Com Hem är Kafkaartat. Tre timmar
> och NIO samtal senare hade jag som vanligt inte
> kommit någonstans med mitt ärende som gällde en
> betalningspåminnelse på en faktura som de hade
> makulerat. Trots det får jag en påminnelse. Jag
> orkar inte bråka, så jag betalar den. Men när
> det dagen efter kommer ett inkassokrav gick jag i
> taket.
>
> Ringer och är som vanligt upprörd innan de ens
> hinner svara.
> Vad som händer sedan orkar jag inte redogöra
> för, men jag fick till svar att de inte tänker
> göra någonting åt saken och att jag måste
> betala inkassokravet på en MAKULERAD FAKTURA SOM
> JAG ÄNDÅ HADE BETALT!
>
> Ringer till inkasso veckan därpå och får till
> svar att ärendet är avskrivet. Jag saknar ord.
>
> Mitt hat gentemot Com Hem är bottenlöst, och i
> höst ska jag äntligen säga upp mitt internet
> abonnemang. Vilken befrielse det ska bli. De är
> fan inte kloka i huvudet!

Klart mycket enklare att göra ett besök hos dom i Liljeholmen och fixa sånt där på en gång :-) T

ComHem, fuck you!
Ska nu äntligen (efter 1 års plåga) byta telefonleverantör, från comhem.
Är det telia eller tele2 som är bäst - (skiter i priset) vad gäller kvalité?
Har någon erfarenhet från tele2s bredband?
/Alex

ComHem, fuck you!
Alltså, ni måste haft fenomenal otur med comhem eller så är det jag som haft tur som bor i ett gammalt UPC-hus. Bredbandet går som en klocka. När man ringer supporten och diskuterar fakturor mm så har jag inte heller behövt bli irriterad utan de har varit tydliga och smidiga. Bytte nyss från fast telefoni till bredbandsdito och det gick riktigt smutt. Det var ju bara till att plugga in sin gamla trådlösa enhet till bredbandsmodemet så funkade allt på en gång, kalajs.

ComHem, fuck you!
> Bytte nyss
> från fast telefoni till bredbandsdito och det
> gick riktigt smutt. Det var ju bara till att
> plugga in sin gamla trådlösa enhet till
> bredbandsmodemet så funkade allt på en gång,
> kalajs.

Ja allt börjar ju ofta bra...

ComHem, fuck you!
Little Stereo (på jobbet) skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att ringa till Com Hem är Kafkaartat. Tre
> timmar
> > och NIO samtal senare hade jag som vanligt inte
> > kommit någonstans med mitt ärende som gällde
> en
> > betalningspåminnelse på en faktura som de
> hade
> > makulerat. Trots det får jag en påminnelse.
> Jag
> > orkar inte bråka, så jag betalar den. Men
> när
> > det dagen efter kommer ett inkassokrav gick jag
> i
> > taket.
> >
> > Ringer och är som vanligt upprörd innan de
> ens
> > hinner svara.
> > Vad som händer sedan orkar jag inte redogöra
> > för, men jag fick till svar att de inte
> tänker
> > göra någonting åt saken och att jag måste
> > betala inkassokravet på en MAKULERAD FAKTURA
> SOM
> > JAG ÄNDÅ HADE BETALT!
> >
> > Ringer till inkasso veckan därpå och får
> till
> > svar att ärendet är avskrivet. Jag saknar
> ord.
> >
> > Mitt hat gentemot Com Hem är bottenlöst, och
> i
> > höst ska jag äntligen säga upp mitt internet
> > abonnemang. Vilken befrielse det ska bli. De
> är
> > fan inte kloka i huvudet!
>
>
> Klart mycket enklare att göra ett besök hos dom
> i Liljeholmen och fixa sånt där på en gång :-)
> T

Jag skulle lätt kunna sänka hela liljeholmen bara för att lyckas eliminera några på comhem.

ComHem, fuck you!
Shit, vad provocerad man blir av deras ovilja.

När jag var inne på mitt tredje eller fjärde samtal, pratade jag med en diktatorisk typ på fakturaavdelningen, och vid det laget var jag så trött på att behöva ta allt från början, så jag frågade vad sjutton de pysslar med. Han svarade: "Om du inte är trevlig hjälper jag dig inte alls." Det hade han redan gjort klart från början, så jag kontrade med: "Vad begär du? Ska jag äta din spya, eller?"

Jag fick såklart en lur i örat, men det är man van vid att få när man ringer dem.

ComHem, fuck you!
Ville skrev:
> Jag skulle lätt kunna sänka hela liljeholmen
> bara för att lyckas eliminera några på comhem.

Oooops, jag ska sticka från jobbet snart och så ska jag varna syrran i Göteborg för du kommer sänka södra hela sverige. :)

Taskigt mot alla som ska kör VR. Tror inte de kommer få pengarna tillbaka.

ComHem, fuck you!
Jaha, då har man tillbringat en halvtimme i comhems support med att fixa till felaktiga fakturor. I Maj pratade jag med en trevlig comhem-säljare som lovade 10 MBit bredband och gratis ip-telefoni mot att jag band abonnemanget på 12 mån. Finfint tyckte jag, ip-feletoni måste man ju testa så jag sa upp mitt fasta abonemmang och gick på det där.
Nu damp det dock ner en faktura där telefonin inte alls var gratis (samtalskostnader exkluderade) utan fakturan var saltad med 69 kr ytterligare. Jag fick ringa kundtjänst och de sa att det inte fanns sådana där specialabonemmang som jag blivit erbjuden, jag fick dock stå på mig och till slut krediterade ett belopp motsvarande den extra avgift det blir för fram till maj nästa år. Jävligt rörigt, men förhoppningsvis blir det rätt. Comhems kundtjänst och deras system verkar inte riktigt fungera som de ska, de kanske kör med gula post-it lappar som sedan kan hamna lite varstans, typ i närmaste papperskorg.

ComHem, fuck you!
saltgurkan skrev:
> Jaha, då har man tillbringat en halvtimme i
> comhems support med att fixa till felaktiga
> fakturor. I Maj pratade jag med en trevlig
> comhem-säljare som lovade 10 MBit bredband och
> gratis ip-telefoni mot att jag band abonnemanget
> på 12 mån. Finfint tyckte jag, ip-feletoni
> måste man ju testa så jag sa upp mitt fasta
> abonemmang och gick på det där.
> Nu damp det dock ner en faktura där telefonin
> inte alls var gratis (samtalskostnader
> exkluderade) utan fakturan var saltad med 69 kr
> ytterligare. Jag fick ringa kundtjänst och de sa
> att det inte fanns sådana där specialabonemmang
> som jag blivit erbjuden, jag fick dock stå på
> mig och till slut krediterade ett belopp
> motsvarande den extra avgift det blir för fram
> till maj nästa år. Jävligt rörigt, men
> förhoppningsvis blir det rätt. Comhems
> kundtjänst och deras system verkar inte riktigt
> fungera som de ska, de kanske kör med gula
> post-it lappar som sedan kan hamna lite varstans,
> typ i närmaste papperskorg.

Låter som du blev blåst av samma förbannade säljare som jag blev lurad av, varje gång fakturan kom i tre månader i rad fick jag sitta i telefonkö till Cumhem för att bestrida fakturrna och varje gång sa de att de skulle fixa det till nästa gång. Begärde dessutom att få höra samtalet där de lovade gratis IP-telefoni men de lyckades inte hitta något sådant då jag aldrig hörde av dom.

Sedan dess ber jag cumhems försäljare att fara och flyga om de ringer mig!!

ComHem, fuck you!
Ahhhh, jag ahr ju glömt skriva här!

Igår när jag kom hem låg allt nere igen,...

Jag ringer suporten, Samma gammla visa. Vilka lampor lyser, dra ur strömen, starta om modemet, näää, vi får nog skcika ut en tekniker till dig igen....BRA DÄR !!

Om jag säger att det redan är gjort och tom teknikern börjar skratta åt dem att han ska til mig igen så blir de arga och undrar om jag vil ha någon hjälp eller inte. Och de kan faktiskt inte göra mer än vad de redan gör. det vill säga skicka tu en tekniker eller en kabel....

ComHem, fuck you!
måste säga att sen jag fick hem deras humax HD pvr box, har det funkat klanderfritt, hoppas man ska slippa ringa deras support på ett bra tag nu.

ComHem, fuck you!
Nuförtiden brukar jag begära en skriftlig bekräftelse (som jag såklart aldrig får, trots löfte om det) på vad som har kommits överens om på telefon eftersom de är så förbaskat opålitliga.

Efter min senaste incident med ComHem ringde jag och begärde att de skall sluta skicka alla sina erbjudanden då jag aldrig i livet kommer att prova någon annan tjänst hos dem. Det skulle jag aldrig våga med tanke på vad obehagliga de är att ha att göra med.

Behöver väl knappast poängtera att mitt hat är bestående gentemot dårarna på ComHem

ComHem, fuck you!
Det är nästan så att FRA´arna borde snappa upp den här tråden, terroritrisk på comhem, eller mot menar jag.

Jag hade funderingar på att skaffa lite comhem pga av deras 8 favoriter blablabla -abonnemang. Vill discovery´a skiten ur mig själv. Inte så sugebn längre dock, får kanske köra på statdsnätets trista utbud med alla skitkanaler extra.

ComHem, fuck you!
Det är nästan så att FRA´arna borde snappa upp den här tråden, terroritrisk på comhem, eller mot menar jag.

Jag hade funderingar på att skaffa lite comhem pga av deras 8 favoriter blablabla -abonnemang. Vill discovery´a skiten ur mig själv. Inte så sugebn längre dock, får kanske köra på statdsnätets trista utbud med alla skitkanaler extra.

edit: jag gillar comhem-reklamen i googleannonsen som kommer upp i den här tråden :D

ComHem, fuck you!
det tråkiga jag märkt är att vill jag ha discovery OCH eurosport, så finns det ju inte så många andra att välja på för mig, där jag bor.

ComHem, fuck you!
jaha, så man lanserar två fiktiva personer, o vips så är supporten bra. problemet är inte att de snackar för tekniska termer, utan att man får vänta länge, får inget tydligt svar och ingen lösning på sitt problem.

ComHem, fuck you!
Jensen skrev:
> jaha, så man lanserar två fiktiva personer, o vips så är supporten bra.

Nja.. Med J och J vill ju ComHum mest "skapa mystik", "där man inte vet vilken inbördes relation de har till varandra". Låter väl som resten av företaget då.

ComHem, fuck you!
Judit och Judit?? Hur fan kan de tro att namnet på två medelålderskärringar skulle ingjuta förtroende för deras förmåga att lösa problem?? Det finns väl inga som är så jäkla dåliga på IT som just dessa medelålders tanter...

ComHem, fuck you!
Kentor har ett avtal med Comhem där de till slutet av 2009 förvaltar Comhems administrativa system för kundhantering, billing och ärendehantering samt integrationsplattformen och webbpportalen Comhem.se
Så det finns mer än en bov i dramat......

ComHem, fuck you!
Haha, detta är lätt den roligaste tråden på happy!

Missförstå mig inte, jag lider verkligen med er som är fast i klorna på detta missfoster till företag, men jag kan inte låta bli att skratta åt alla tokigheter!

Jag har själv Tele2 som kabelleverantör i huset (som jag måste betala 100 kr/mån för, trots att jag inte använder deras tjänster alls, inte ens TV), men jag har internet via vanlig telefonanslutning. Inget IP-telefoni heller. Allt funkar perfekt hela tiden.

ComHem, fuck you!
Ville skrev:

> Om jag säger att det redan är gjort och tom
> teknikern börjar skratta åt dem att han ska til
> mig igen så blir de arga och undrar om jag vil ha
> någon hjälp eller inte. Och de kan faktiskt inte
> göra mer än vad de redan gör. det vill säga
> skicka tu en tekniker eller en kabel....

Idag ska det dyka upp en tekniker hos mig, för 4e gången det senaste året.
Det lustiga är att de från början sa att det är 8-13 eller 13-17 som gäller och att det inte går att precisera tiderna mer än så. När jag då blev förbannad och sa att då skiter jag i det å ringer och felanmäler varje gång det går ner så bestämdes att en tekniker kommer mellan 1830 och 2000?!
Återstår väl att se om det dyker upp någon...
Vad teknikern ska göra kan dock ingen svara på.

ComHem, fuck you!
Tråden är verkligen underbar. Undra om man inte ska skicka url.en till deras pressansvarig.

Stolpskott!

Men tyvärr har mitt Com-hem hat lidit lite på senare tid då jag haft full fokus på att hata ännu ett totalt värdelöst företag, Miele. Har haft en tekniker hos oss 3 gånger nu som inte gjort ett skit (maskinen läckte vatten). Tittade själv på den, torkade rent alla packningar och tryckte till de lite och se där maskinen slutade läcka.

ComHem, fuck you!
Den har tråden kommer aldrig att dö ;-)
En gång i veckan får jag sms av någon att telefonen är död, alt att de ringer på mobilen och påpekar det. Måste byta, måste byta...

ComHem, fuck you!
glitch skrev:
> Tråden är verkligen underbar. Undra om man inte
> ska skicka url.en till deras pressansvarig.

Det är faktiskt ingen dålig idé. Det ska jag kanske göra nästa gång jag behöver avreagera mig, istället för att skälla på någon stackar i deras katastrofala, s.k. support.

Tillbaka
Topp