ComHem, fuck you!

ComHem, fuck you!
Comhem uppskattas jättemycket här hemma. Det trådlösa funkar väl kanske 50% av gångerna man använder det och då i ultrarapid, det funkar bättre att tjuva av grannens trådlösa. När man använder bredbandskabeln kanske det funkar 90% av gångerna. Inte OK för en tjänst som kostar alldeles för mycket. Så fort abonnemanget gått ut så får det bli vad som helst förutom comhem.

ComHem, fuck you!
BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jepp. Pratar om det grundutbud som min förening
> har. Men varför reagerar ingen på att Steven
> Seagal är på en "sportkanal"? Ingen som reagerar
> på honom öht!?

hehe, du, jag har mailat comhem åtskilliga gånger om varför de ersätter eurosport me en skitkanal som visar väldigt lite sport. o de motiverar det med att folk har efterfrågat en kanal me svenska kommentatorer, men vafan, det ä ju färre program me svenska kommentatorer på tv4 sport än va det ä på eurosport, för att inte tala om hur mycket sport som sänds på tv4 sport jämfört me eurosport :D

ComHem, fuck you!
Jensen skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jepp. Pratar om det grundutbud som min
> förening
> > har. Men varför reagerar ingen på att Steven
> > Seagal är på en "sportkanal"? Ingen som
> reagerar
> > på honom öht!?
>
> hehe, du, jag har mailat comhem åtskilliga
> gånger om varför de ersätter eurosport me en
> skitkanal som visar väldigt lite sport. o de
> motiverar det med att folk har efterfrågat en
> kanal me svenska kommentatorer, men vafan, det ä
> ju färre program me svenska kommentatorer på tv4
> sport än va det ä på eurosport, för att inte
> tala om hur mycket sport som sänds på tv4 sport
> jämfört me eurosport :D

Jag har både mailat och pratat med dem. Tydligen är det TV4 Sport vi kunder vill ha. Jag har dock inte hört nån som varit positiv till bytet, så jag tror de snackar skit.

ComHem, fuck you!
sanningen ä väll att tv4 betalar mer, skulle i alla fall inte förvåna om det ä så.

sen villd e ju ha 99 kr per tv om man vill se sina digitala kanaler på flera tv apparater, kanaler ja redan betalt för en gång. tur att man kan komma runt det, känns ju som en liten pungspark på dem :D

ComHem, fuck you!
Jag är rätt säker på att det handlar om pengar. Jag gör dock inget åt det. Jag gnäller och är bitter istället. :)

ComHem, fuck you!
BFS skrev:
> Jag gör dock inget åt det. Jag gnäller
> och är bitter istället. :)

Bra där! Det ger bra Gubbma-poäng. Sådant gör mig nöjd.

ComHem, fuck you!
Simpanovic skrev:

> Bra där! Det ger bra Gubbma-poäng. Sådant gör
> mig nöjd.

It's a dirty job, but someone's gotta do it.

ComHem, fuck you!
ehh, de fanns ju både i digitala utbudet o det analoga samtidigt. varför skulle de inte vilja vara med i båda. skitsnack säger jag :D

för er med två apparater, kan ja tipsa om smartwi :D

ComHem, fuck you!
Kom igen nu. American Gladiators och Pros vs Joes är ju riktig kvalitets-TV. Amerikaner som vrålar och skriker i TV är verkligen sevärt.

ComHem, fuck you!
måste ju inte bo på landet. jag har det här i uppsala, även om jag sällan kollar på det. det ä väll när jag ska kolla på svt24 nu under OS, o inte har lust o betala för att få det på digitala utbudet. känns nog dumt att betala för svt kanaler i det digitala nätet, när de ä gratis i det analoga.

Senast redigerad av en moderator:
ComHem, fuck you!
Var jag otydlig?
Uppsala = långt ut på landet.

P.S. I kategorin allmänna tips: ny mening = versal. Använd fullständiga ord, t ex. ä=är,o=och m.m. även om det är jobbigare. Det förenklar för läsaren.

ComHem, fuck you!
Långt ut på landet är väl allt utanför broarna (Strömbron, Norrbro, Stallbro, Skeppsbron och Centralbron alltså), dvs Ladugårdsgärdet och så..

ComHem, fuck you!
tillmann skrev:
> Var jag otydlig?
> Uppsala = långt ut på landet.
>
> P.S. I kategorin allmänna tips: ny mening =
> versal. Använd fullständiga ord, t ex.
> ä=är,o=och m.m. även om det är jobbigare. Det
> förenklar för läsaren.

typisk kommentar från nån som bor i fjollträsk :D det komiska är ju att det ofta går fortare att ta sig från uppsala till centrala stockholm, än att ta sig från en "förort" till stockholm in till centrala stockholm :D

P.S. I kategorin allmänna tips: detta är ett forum, inte svenska lektion. har man svårt att läsa pga. att varje meningen inte börjar med en versal, ja, då ska man nog ställa sig frågan om man ska anmärka på andra. o föresten, välkommen till 2000-talet, där det är vanligt att man skriver talspråk. :D sluta vara så stenålder :D

ComHem, fuck you!
Tele2 installerar fiber i vår BRF fram till v12 här, tror ni GåBort blir långvariga? ;D
Sedan 100mbit-tjänsten är det flera av oss som BARA har problem men GåBort support menat att det inget har med det att göra...

ComHem, fuck you!
Beställde en On Demandbox med tillhörande höghastighetsmodel från ComHem via telefon. Jag ringde upp ComHem efter att ComHem informerat mig om att min bindningstid hade löpt ut.

Enligt reklamen innebar OnDemand TV, när du vill å typ vad du vill. Pausa, spola tillbaka i tv program, wow tänkte jag. Blir najs när man ska kolla TDF i sommar.

Efter många turer fram å tillbaka med frågor om boxen, tjänsten så beställde jag tjänsten.

Fick hem boxen samt modemet någon vecka senare och är INTE nöjd.

HD-kanalerna är sämre med denna nyare boxen än min gamla, On Demand/Play kostar pengar. Bara en handfulla program går att se gratis. Du måste även ha kanalen på boxen för att kunna se den i Play.

Det tar tre tusen år att navigera sig i Play-mode.

Det går typ bara att spola tillbaka när det är Nyheter eller Debatt. Allt annat går inte att spola tillbaka på.

Säljaren informerade inte mig om att bruten förpackning också innebar indragen ångerrätt.
Men hallå! Har jag köpt en jävla kartong eller det som är i kartongen som jag köpt?

Varför förlängde ComHem min ångerrätt när jag sitter i telefon med ComHem för att få hjälp med att installera min nya tjänst? Då vet dem ju att jag nyttjar Boxen och borde innan vi satte igång med det att informera mig om ångerrätten.

Mjä. Nu sitter jag verkligen i båten med en box som visar sämre bild än den gamla, jag kan inte göra saker jag tänkte från början och bindningstiden är 12 månader.

Kostnaden är ju inte mer än vanligt men nu ska jag betala samma pris för att få sämre bild, ah!

Ska ringa kommunen strax samt fylla i den där reklamationblanketten från ComHem.

Kan ingen rösta bort ComHem!

ComHem, fuck you!
ComHem måste vara bland det mest provocerande som finns. Får rysningar bara jag tänker på alla timslånga goddag-yxskaft-diskussioner jag haft med dem genom åren.

ComHem, fuck you!
jag tycker du ska stå på dig. o inte vara en snäll kund som ger sig direkt. be att få göra en reklamation till deras reklamationsavdelning och gör även en anmälan på deras reklamationssida. jag fick dem att ge mig en HD pvr box istället för den icke HD pvr box jag hade innan, fast prisskillnaden mellan dem ä väldigt stor :D

ComHem, fuck you!
Comslem kan inte vägra dig returrätten bara för att du öppnat kartongen, det enda som står i lagen är att varan skall vara i "väsentligen samma skick", dvs du får både packa upp den och testa så länge du inte skadar varan. Däremot finns ingen ångertid på abonnemang som man börjat utnyttja, åas kan man hävda att det inte går att testa hårdvaran utan abonnemanget.

Jag skulle ringt kommunens konsumentvägledare på måndag om jag var du. Give 'em hell!

ComHem, fuck you!
haha, ber om ursäkt :D de borde ligga på marken o slicka kundens tår. hoppas kunden passade på att kräva lite kompensation för det hela.

ComHem, fuck you!
Min ComHem box har fungerat och fungerar perfekt, det enda irriterande är att när jag sätter på boxen talar den om att det finns en uppdatering att hämta och frågar om jag vill göra det. Markerar jag JA och trycker på OK knappen som jag ombeds göra händer ingenting...

Markerar jag NEJ och trycker OK så stängs dialogrutan och aktuell kanal visas.

Vad kan vara fel?

ComHem, fuck you!
Jag skulle vilja att comhem släpper sargen och börjar distribuera sig i öppna statsnät.

FUCK YOU Boxer (det ringde jag och sa till dem för några månader sen, igår fick jag ett brev om att de lägger ner IPTV-satsningen för att koncentrera sig på marksänd HDTV)

ComHem, fuck you!
JLarsson skrev:
> Jag skulle vilja att comhem släpper sargen och
> börjar distribuera sig i öppna statsnät.

Finns det öht öppna statsnät?
Det verkar åtminstone vara mkt vanligare med stadsnät (både öppna och slutna?)

/Håkan

ComHem, fuck you!
Tjejjen skullw säga upp sitt cumslem-abonemang.

Jag trodde uppsägningstiden skulle vara 3 månader.
Hon sa att det inte är troligt, då hon saknade alla former av bindningstid. Hon hade haft CH i 10 år, så det var inte möjligt.

Det var 3 månader per default!

Det är tur att man inte åker på slavkontrakt som kapare i karibien bara för man löser en biljett med vaxholmsolaget.

Cumslem är ena äckel!

ComHem, fuck you!
Beeblebronx skrev:
> Det var 3 månader per default!

Jag har prenumererat på DN sen 1987. Nu skulle jag säga upp den prenumerationen eftersom jag tänkte ha norrskensflamman istället. Kolla in detta:

"Den vanligaste prenumerationsformen hos Dagens Nyheter, liksom hos andra dagstidningar, är tillsvidareprenumeration. Det innebär att tidningen beställs och levereras för en viss tidsperiod (normalt ett år) vilken förlängs med samma period om du inte själv säger upp prenumerationen. Utebliven betalning gäller inte som uppsägning."

You say ComSlem? I say fuck you.

ComHem, fuck you!
jag har samma fel

Min ComHem box har fungerat och fungerar perfekt, det enda irriterande är att när jag sätter på boxen talar den om att det finns en uppdatering att hämta och frågar om jag vill göra det. Markerar jag JA och trycker på OK knappen som jag ombeds göra händer ingenting...

Markerar jag NEJ och trycker OK så stängs dialogrutan och aktuell kanal visas.

Vad kan vara fel?

ComHem, fuck you!
Cumbort gör det igen!

Fått påminnelseavgift på faktura som de aldrig skickat ut, inte nog med det, de har skickat ut en faktura som jag inte skulle ha betalat, JÄVLA T O M T A R !

En halvtimme som spenderat på telefon och som jag aldrig kommer få tillbaka...

ComHem, fuck you!
42Hz skrev:
> Cumbort gör det igen!
>
> Fått påminnelseavgift på faktura som de aldrig
> skickat ut, inte nog med det, de har skickat ut en
> faktura som jag inte skulle ha betalat, JÄVLA T
> O M T A R !
>
> En halvtimme som spenderat på telefon och som jag
> aldrig kommer få tillbaka...

Du menar T_O_M_T_A_R va ? :-) T

ComHem, fuck you!
Jag har fått nog! Jag står inte ut längre. Jag orkar inte dra hela historien, för som vanligt är den lång när det gäller idioterna på ComHem. Hat är ett starkt ord, men jag HATAR ComHem. På måndag ska jag säga upp mitt abonnemang, men jag tänker inte ringa och prata med någon av jävlarna, för jag vet hur det slutar. Det kommer inte finnas någon uppsägning.

Jag såg att de har sitt huvudkontor på Flemingatan 18. Kan man åka dit och kräva att de säger upp abonnemanget på plats? Jag tänker parkera mitt arsle där tills jag har min skriftliga uppsägning i handen. Hata ComHem! ALWAYS!

ComHem, fuck you!
Vi har sagt upp vårt avtal med comhem. Helt fantastiskt faktiskt eftersom vi borde haft bindningstid 11 månader till på tjänster jag beställt förra månaden men varit helt sjukt missnöjd med.
Snart får vi fiber i huset då blir det frid och fröjd. Tills dess så riskerar vi att bli utan tv på jul, synd, men samtidigt känns det underbart!
Fuck off com hem.

/Danne

ComHem, fuck you!
JLarsson skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ComHem måste vara bland det mest provocerande
> som
> > finns. Får rysningar bara jag tänker på alla
> > timslånga goddag-yxskaft-diskussioner jag haft
> > med dem genom åren.
>
> Var det du :)
> http://www.idg.se/2.1085/1.321293/com-hem-sagar-si
> na-kunder

Hahaha, det här inlägget har jag missat helt. Nä, det är inte jag. Inget att skratta åt, egentligen, men jag vet precis hur hon känner. Vi är många som gör det. Nä, på måndag är det dags. Uppsägningen är ett faktum. Pust, vad skönt det ska bli.

ComHem, fuck you!
Fy fan, nu har Cumbort telefonterroriserat mig i en dryg vecka, de vill att jag skall nappa på deras 'gratis' 'uppdatering' till digitaltv.

Precis samma argumetering de två andra gångerna de lurade på mig 'gratis' tjänster som tog evigheter att att bli av med och som lök på laxen kostade pengar!

Nästan roande att höra desperationen i deras röst öka för varje argument man mejar ner. =)

Få se vem som ringer nästa gång...

Tillbaka
Topp