Då morsan fick för sig att lämna det härligt soliga göteborgsvädret så fick jag äran att vakta hennes hem och katt... Tack, tack! Nåja. Comhems TV, tele, Internet dog ganska omgående iaf. Jag jagade på dom idag då dom ”haft tekniker på det” sen den 15:e februari.. Jag visste att grannföreningen hade sagt upp sitt comhemavtal så jag drog en rövare och spelade på detta som root-cause, jag bollade mig genom till kundtjänst där dom lovade att teknikerna jobbade i sitt anletes svett! Oh yeah!
- Låter ju bra, men moi tror inte på det, jag ser ju inte en enda tekniker! Så jag säger till dom att; Nej du, nu ljuger du, det finns ingen tekniker här. Jag ser hela berget här och jag känner varje station ty jag var med och såg till att de installerades. Jag hör hur han börjar hicka och berätta att dom kan vara lååångt borta! Moi -säger att nejdu!!, jag var med och byggde upp detta comhemnätet, jag har åkt förbi varje station, en av dom granföreningens nät osv, då börjar deras kundtjänstpojke att hicka, så jag pressar på och kräver att prata med kontraktsansvarig då jag anser att dom sagt upp vårat avtal.
Oo ja, jag blir vidarekopplad, dock bara till nån ny abonnemangsråtta som ju fortfarande inte har en aning, men jag får dom att ringa sin chef..
Så nu jävlar nu är we-all-in!
Jag drar upp en ny lur och *ringer snabbt som fan* en avtalansvarig på comhem och försöker söka en annan person på samma avdelning, jag får då ganska fort fram att dom/comhem helt saknar avtal för att leda fram data på kablarna till morsans fastighet. De erkänner även att dom inte har tekniker som jobbar på detför det är inte ett tekniskt problem. Jag konfronterera desamma med att de hävdade att teknikerna jobbade i sitt anletes svett för att rätta till problemet; -Men dom förståår inte inte huur det kan ha uppstått i deras systemet. Att flertalet kunder ringde om samama root-cause ställer dom sig helt..(??)
Summa summarum:
Comhem hade tekniker som jobbade i sitt anletes svett för att få igång en uppkoppling som comhem inte ens ägde.. Yay!